کاشت ۴۰ میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی در ایران

کاشت نهاد
کاشت نهاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2023
اشتراک
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ایران از توزیع و کاشت ۴۰ میلیون اصله نهال مثمر و غیرمثمر جنگلی به صورت رایگان در هفته منابع طبیعی در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، "عباسعلی نوبخت" روز یکشنبه در نشست خبری گفت: "توزیع نهال و کاشت بذر، سه هفته بعد از خزان درختان پهن‌برگ آغاز شده و تاکنون ۱۰ میلیون نهال کاشته شده است".
رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ایران با بیان اینکه نهال‌ های باقیمانده نیز برای هفته منابع طبیعی به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، اظهار داشت: "مردم می‌توانند در هفته منابع طبیعی این نهال‌ ها را از ادارات منابع طبیعی استان‌ ها تهیه و یا از طریق سامانه ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ تامین کنند".
نوبخت گفت: "متقاضیان از طریق این سامانه‌ ها می‌توانند از محل توزیع نهال‌ ها مطلع شوند ضمن آنکه برای کاشت نهال، مشاوره فنی دریافت کنند".
وی افزود: "افرادی که بالای ۱۰۰ نهال تقاضا کنند، کارشناسان منابع طبیعی به آنها محل کاشت و نوع گونه‌ ها را بنابر نوع اقلیم منطقه توصیه خواهند کرد."
معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران تصریح کرد: "افرادی که بیش از ۵۰۰ نهال برای کاشت تقاضا کنند، با آنها تفاهم‌نامه منعقد خواهیم کرد و براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر کاشت و نگهداری برای چهار تا پنج سال صورت می‌گیرد".
وی پیش‌بینی کرد، کاشت نهال‌ها تا نیمه نخست فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه می یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала