رئیس کمیسیون اروپا: این اتحادیه از وابستگی به نفت و گاز روسیه خلاص شد

صادرات
صادرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2023
اشتراک
رئیس کمیسیون اروپا می گوید که وابستگی اتحادیه اروپا به گاز و نفت فدراسیون روسیه "دیگر متعلق به گذشته" است.
به گزارش اسپوتنیک، "اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتز صدراعظم آلمان اعلام کرد:" وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه، اکنون دیگر مربوط به گذشته است".
وی ادامه داد:"روسیه صادرات گاز به اروپا را در 8 ماه به میزان 80 درصد کاهش داد. ما با هم توانستیم از این مانع عبور کنیم. البته دوستان خوبی مانند آمریکا و نروژ با حمایت از ما در تامین گاز مایع کمک کردند".
به گفته رئیس کمیسیون اروپا، مسکو ظاهرا به دنبال از بین بردن انسجام اتحادیه اروپا از طریق کاهش عرضه انرژی به کشورهای این اتحادیه بوده است. فون در لاین که روز یکشنبه به عنوان مهمان افتخاری در نشست خارج از محل دولت آلمان در اقامتگاه مسبرگ در نزدیکی برلین شرکت کرد، می‌گوید: "به نظر می رسد که عکس این موضوع اتفاق افتاد".
در اوایل فوریه، "فاتح بیرول"، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت که کشورهای اروپایی در زمستان آینده اگر مصرف گاز طبیعی خود را کاهش ندهند، با مشکل جدی مواجه خواهند شد. در ماه ژانویه، صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد که به دلیل کاهش قابل توجه عرضه گاز از روسیه، تکمیل ذخایر گازهای گلخانه‌ای در زمستان آینده برای کشورهای اروپایی دشوار خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала