پارلمان اروپا خواستار تحقیق درباره تخریب "نورد استریم" شد

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر Участок магистрального газопровода "Северный поток" в немецком городе Любмин перед началом церемонии запуска в эксплуатацию
Участок магистрального газопровода Северный поток в немецком городе Любмин перед началом церемонии запуска в эксплуатацию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2023
اشتراک
والاس، نماینده پارلمان اروپا بیان کرد که عدم نتایج تحقیقات حاکی از تبعیت اتحادیه اروپا از ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از اکسپرس، میک والاس، یکی از اعضای پارلمان اروپا بیان کرد: اروپا کاملاً تابع واشنگتن است و چشم خود را بر این واقعیت می بندد که تاکنون هیچ چیزی در مورد تخریب نورد استریم مشخص نشده است.
این نماینده مجلس گفت: خرابکاری در نورد استریم یک اقدام تروریستی برنامه ریزی شده در مهمترین زیرساخت های اروپایی بود و اتحادیه اروپا هنوز نمی خواهد بداند چه کسی این کار را انجام داده است.
وی افزود: بررسی این سانحه باید در راس برنامه های اروپایی قرار گیرد اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.
والاس پرسید: هرش گفت که ایالات متحده مسئول تخریب است. آیا ما اکنون آنقدر به امپراتوری آنها وابسته هستیم که حتی نمی توانیم از واشنگتن بپرسیم که آیا این واقعاً توسط کاخ سفید طراحی شده است؟ خدایا چه بر سر اروپا آمده است؟
پيشتر، روزنامه نگار آمريکايی، سیمور هرش برنده جايزه پوليتزر مقاله ای در مورد تحقيقات خود در مورد انفجارهای مربوط به خطوط لوله گاز نورد استریم منتشر کرده بود. او در این مقاله می گوید غواصان آمریکایی در جریان رزمایش ناتو بالتاپس در تابستان 2022 مواد منفجره ای را در زیرخطوط لوله نورد استریم نصب کردند که نروژی ها سه ماه بعد آن را فعال کردند.
هرش می گوید که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از نه ماه بحث های مخفیانه با تیم امنیت ملی تصمیم به تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم گرفته است. بعدها پنتاگون به ریا نووستی گفت که آمریکا دخالتی در انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала