مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی: آماده هستیم که کار را با ایران به پیش ببریم

© IRNAرافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2023
اشتراک
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه آماده هستیم که کار را با ایران به پیش ببریم، گفت: ما به همراه ایران باید در خصوص برخی مسائل شفافیت سازی کنیم و تضمین ها و اطمینان هایی بابت برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران قرار داده شود، همکاری کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی روز شنبه در نشست خبری خود در تهران که پس از دومین دور مذاکراتش با رئیس سازمان انرژی اتمی انجام شد، اظهار داشت: خوشحالم که به تهران برگشتم؛ در این دیدار بسیار مهم همانطور که آقای معاون رئیس جمهور خدمت شما توضیح دادند، آماده هستیم که کار را پیش ببریم؛ دیشب این فرصت و افتخار را داشتم تا در جلسه‌ای با حضور دانشمندان نخبه ایرانی شرکت کنم که جلسه بسیار تأثیرگذاری برای من بود.
وی با بیان اینکه مذاکراتش با ایران از دیروز آغاز شده و امروز نیز ادامه یافته است، درباره جزئیات این مذاکرات گفت: دو مساله بسیار مهم است؛ مساله اول اینکه که توقعات بالاست؛ حضور شما که این همه تعداد از مطبوعات در اینجا حضور دارند نشان دهنده این است که چقدر این مساله اهمیت دارد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2023
گروسی بر ضرورت حل و فصل چالش‌ها با هدف اعتمادافزایی میان آژانس و ایران تاکید کرد
وی با بیان اینکه این توقع و علاقه‌مندی بالا در سطح جهان نیز دیده می شود، افزود: در خصوص کار مشترک ما و جمهوری اسلامی ایران که داریم به جلو می‌بریم، درباره مسائلی است که ما به همراه ایران باید در خصوص آنها شفافیت سازی کنیم و تضمین ها و اطمینان هایی بابت برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران قرار داده شود، همکاری کنیم.
گروسی اظهار داشت: بخش دوم که بسیار هم مهم است، مربوط به همکاری‌های فنی و علمی است که می‌تواند بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس انجام شود. من شب گذشته در جلسه‌ با آقای اسلامی در این خصوص بحث کردم و قرار است که یک رویدادی که در سال های گذشته برگزار می شده است، در آینده به صورت بین المللی برگزار شود و اینکه چطور آژانس می تواند به آن کمک کند و از آن حمایت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала