ایران به آژانس اجازه فعالیت نظارتی و بازرسی در کشور را داد

© Fotolia / Curioso Photographyپرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات
پرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2023
اشتراک
آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه سفر مدیرکل این نهاد به تهران و دیدار با مقامات ایرانی، تهران به این نهاد اجازه انجام فعالیت نظارتی و بازرسی را داده است.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است که ایران به این نهاد بین المللی اجازه انجام فعالیت های بیشتر برای بازرسی و نظارات را خواهد داد که شرایط آن در دیداری فنی تعیین خواهد گردید.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست خبری مشترک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2023
گزارش و تحلیل
متن بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی
در این بیانیه آمده است: "ایران بصورت داوطلبانه به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه خواهد داد تا فعالیت های بیشتری را در زمینه بازرسی و نظارت صورت دهد. شروط آن در جریان دیدار فنی که به زودی در تهران برگزار خواهد شد، تعیین می گردند".
همچنین در این اطلاعیه تاکید می شود که ایران آمادگی خود را برای همکاری با آژانس در خصوص اخبار مربوط به غنی سازی تا 84% در کشور، ابراز کرده است.
روز شنبه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که آژانس در نظر دارد توافقنامه ای را با ایران به امضا برساند که به احیای مجدد برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) کمک نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала