واکنش صریح کنعانی به توئیت وزیر خارجه آلمان درباره مسمومیت برخی دانش‌آموزان ایرانی

© Photo / IRNA ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توئیت وزیر خارجه آلمان در خصوص مسمومیت در برخی مدارس ایران نوشت: از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف سازی دارند، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی صدام است که دولت آلمان مسئول آن است.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه توئیتر خود در واکنش به توئیت مداخله آمیز وزیر خارجه آلمان درباره مسمومیت دختران دانش آموز ایرانی نوشت: از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف سازی دارند، مسمومیت های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی صدام است که دولت آلمان مسئول آن است.
وی افزود: خانم وزیر، این اقدام مخرب و ضد امنیتی در حال بررسی است. دولت ایران در شناسایی مجرمان و ریشه کن کردن این بدخواهی بسیار جدی است. اجازه ایجاد ناامنی برای دختران دانش آموز ایرانی با انگیزه های سیاسی را نخواهیم داد.
کنعانی تاکید کرد: اما از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف سازی دارند، مسمومیت های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی است که دولت آلمان مسئول آن است و هنوز تلفات می‌گیرد. ابراز نگرانی تان در این مورد، ریاکارانه و مداخله جویانه است.
آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان با وجود تحقیقات جاری درباره علت مسمومیت دختران دانش آموز در ایران طی اظهارات مداخله جویانه به ابراز نگرانی ساختگی پرداخت و خواستار تحقیقات کامل در این خصوص شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала