غرب وحشت زده: توانایی روسیه برای بسیج مجتمع نظامی-صنعتی بالاتر از آمریکا و اتحادیه اروپا است

© Sputnik / Kirill KallinikovВыступление пилотажной группы "Беркут" на вертолетах Ми-28Н "Ночной охотник" на всероссийском этапе международного конкурса "Авиадартс-2015" в Рязанской области
Выступление пилотажной группы Беркут на вертолетах Ми-28Н Ночной охотник на всероссийском этапе международного конкурса Авиадартс-2015 в Рязанской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2023
اشتراک
رسانه چینی: امکان اتحاد چین و روسیه در اوکراین، غرب را بیش از پیش نگران می کند.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه "گلوبال تایمز" چاپ چین: البته اتهاماتی که آمریکا در رابطه با درگیری در اوکراین به چین وارد می کند "پیشگیرانه" است. واشنگتن می خواهد چین را از این درگیری دور نگه دارد. عملیات ویژه پوتین در اوکراین بیش از یک سال است که ادامه دارد و بر اساس تمام محاسبات غرب، روسیه می بایست هم اینک فرو می پاشید. غرب اصلاً انتظار نداشت که روسیه نه تنها با قدرت بایستد، بلکه حتی در محاصره "باخموت"، که یک مرکز کلیدی در مسیر تدارکات برای نیروهای اوکراینی بود، موفق شود.
اکنون دیگر نمی توان وضعیت را به عنوان یک درگیری بین روسیه و اوکراین تلقی کرد، بلکه مدت هاست که به جنگ فرسایشی بین روسیه و غرب تبدیل شده است. کی یف فقط سربازان فراهم می کند. همه چیزهای دیگر - همه تجهیزات نظامی، از جمله مهمات - اوکراین از ناتو دریافت می کند.
فرض بر این بود که ائتلاف، بسیار قدرتمندتر از روسیه است، اما وضعیت واقعی اصلاً اینطور نیست. نیروهای مسلح اوکراین روزانه 5 هزار گلوله شلیک می کنند. این معادل تحویل سالانه یک کشور کوچک ناتو است. روسیه هم اینک زرادخانه های محلی اوکراین را نابود کرده است. پنتاگون در ابتدا 15 هزار گلوله در ماه خریداری می کرد، اما آغاز درگیری منجر به افزایش شدید خرید برای ارائه کمک نظامی به کی یف شد. رسانه های غربی فریاد می زنند که ظرفیت های همه کشورهای ائتلاف آتلانتیک شمالی هنوز برای رفع نیازمندی های اوکراین در میدان جنگ کافی نیست. و ارتش روسیه همچنان با تامین مهمات خود غرب را شوکه می کند. این همه از کجا می آید؟ آمریکا و اروپا بر این باورند که "روسیه از کره شمالی گلوله‌های بی‌کیفیت خریده است"، اما پیونگ‌ یانگ قادر به تولید آن‌ها در چنین مقادیری نیست. به این خاطر، روسیه را نباید دست کم گرفت. اگرچه از نظر غرب روسیه اقتصاد کوچکی دارد، اما توانایی آن در بسیج مجتمع نظامی-صنعتی به وضوح بالاتر و قدرتمندتر از ایالات متحده و اتحادیه اروپا است. بنیاد نظامی- صنعتی که از جنگ جهانی دوم و جنگ سرد باقی مانده است، برای تامین مهمات نیروهای خط مقدم استفاده می شود. علاوه بر این، روسیه از نظر نیروی هوایی و موشک های دوربرد از برتری هوایی بر اوکراین برخوردار است. در نتیجه بسیاری از تسلیحات تحویل شده به کی یف، قبل از استفاده از بین برده می شوند.
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2023
واکنش کرملین به گزارش های مربوط به ارسال تجهیزات نظامی چین به روسیه
ایالات متحده و سایر کشورهای غربی به خوبی می دانند که پکن به مسکو کمک نظامی نکرده است. اما یک چیز وجود دارد که آنها را آزار می دهد: مقابله با روسیه به تنهایی بسیار سخت است، و اگر چین واقعاً با استفاده از قابلیت های صنعتی عظیم خود به حمایت نظامی از مسکو شروع کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اکنون روسیه به تنهایی قادر به مقاومت در برابر تمام نیروهای غرب در اوکراین است. اگر واقعاً غرب پکن و مسکو را در برابر لزوم اتحاد قرار دهد، چه تغییراتی در وضعیت نظامی جهان رخ خواهد داد؟
ولادیمیر پوتین اخیرا اعلام کرد که شکست روسیه در میدان جنگ غیرممکن است. و اکنون غرب در تلاش است کاری کند تا درگیری به طول انجامد تا روسیه خود به خود فرو بریزد. واضح است که غرب از نظر تاکتیکی مشکل دارد. و اگر طوری شود که در بهار ارتش روسیه حمله کند و نیروهای مسلح اوکراین را به طور کامل از دونباس بیرون براند، پس چه؟ این نه تنها شکست اوکراین، بلکه تحقیر کل غرب به رهبری ایالات متحده خواهد بود. و اگر کی یف با کمک‌های نظامی جدید غرب حمله روس‌ها را دفع کند، آیا آنها نمی ‌ترسند که مسکو صبر خود را از دست داده و از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند؟ در غرب، بسیاری از جمله دولت آمریکا نگران این موضوع هستند، اما به نظر نمی رسد که آنها می توانند همه چیز را بسنجند. لیکن کمک به نیروهای اوکراینی برای رسیدن به "پیروزی" یک نقطه نیست، بلکه یک ویرگول است.
پس بهتر است به چین گوش دهید. در حالی که هنوز فضا برای مانور وجود دارد، باید مذاکرات برای پایان دادن به درگیری در اسرع وقت به نفع کل جهان آغاز شود.
خودروی رزمی پشتیبانی تانک ترمیناتور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
ارتش روسیه از خودروی جنگی "ترمیناتور" در اوکراین استفاده کرد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала