راهروی جدیدی در هرم خئوپس در مصر کشف شد + عکس

© Photo / Gary Kuهرم خئوپس
هرم خئوپس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2023
اشتراک
یک تیم بین المللی باستان شناسان از موسسه ScanPyramids یک راهرو جدید و قبلا ناشناخته را در هرم خئوپس در جیزه مصر کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سرویس مطبوعاتی دانشگاه فنی مونیخ اعلام کرد.
فرضیه وجود این فضا در سال 2016 طی چندین اندازه گیری انجام شده توسط کارشناسان ژاپنی و فرانسوی مطرح شد. منحصر به فردی این یافته در این واقعیت نهفته است که هرم خئوپس یکی از ساختارهای بیشترین مورد مطالعه در جهان به حساب می آید. هرم خئوپس بزرگترین و قدیمی ترین هرم جیزه است.
اکنون دانشمندان تصمیم گرفته‌اند که حفره‌های موجود در کنار بلوک‌های شورون بالای ورودی اصلی هرم را که اکنون برای عموم غیرقابل دسترس است، مورد تحقیق قرار دهند. برای این کار از فناوری های اولتراسوند و آندوسکوپی استفاده شد. این روش ها امکان می دهد که بدون آسیب رساندن به مواد سنگی، ورای آنها مشاهده شود. این امر به ویژه از آنجایی اهمیت دارد که اهرام خئوپس بخشی از میراث جهانی یونسکو هستند.
متخصصان با استفاده از سوراخ بین سنگ ها لوله را به داخل محفظه هدایت نمودند. سپس از آن به عنوان راهنمای لنز برای دوربین آندوسکوپی استفاده کردند که وجود فضای خالی را تأیید کرد.
علاوه بر این،راهرو شناسایی شده بسیار بزرگتر از حد انتظار بود. داده‌های اندازه‌گیری اولیه حاکی از وجود یک راهرو به طول حداقل پنج متر است، اما با توجه به نتایج تحقیقات، این راهرو حتی طولانی‌تر است. علاوه بر این، هیچ اثری از فعالیت انسانی در داخل اتاقک وجود نداشت، بنابراین محققان معتقدند حدود 4500 سال است که هیچ انسانی پای خود را درداخل آن نگذاشته است.
اکنون قرار است کارهای بیشتری انجام شود تا هدف راهرو و همچنین آنچه در پشت دیوار دور آن وجود دارد، کشف شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала