وزیر خارجه ایران: اوکراین استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی را ثابت نکرده است

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2023
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد اوکراین هنوز هیچ سندی مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در عملیات نظامی ویژه را ارائه نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، امیرعبداللهیان در مصاحبه با سی ان ان هنگامی که عکس هایی از پهپادهای ادعایی ایران در اوکراین به او نشان داده شد، گفت: کارشناسان ما این عکس ها را مطالعه کرده اند و آنها هیچ ربطی به ایران ندارند. و الان چهار ماه است که منتظر دور دوم مذاکرات هستیم و انتظار داریم بیایند و اسناد واقعی ارائه دهند، اما تیم اوکراینی مدام می گوید که در دو هفته دیگر، به زودی، اما هیچ اتفاقی نمی افتد.
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2023
وزیر خارجه ایران از گزارش‌های شبکه سی‌ان‌ان آمریکا انتقاد کرد
کشورهای غربی مدعی هستند که ایران هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می‌دهد. مسکو و تهران چنین اتهاماتی را رد کردند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز 22 دسامبر ادعای انتقال پهپادها به روسیه را بی اساس خواند و تاکید کرد که تهران به هیچکدام از طرف های درگیری هواپیماهای بدون سرنشین نداده است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که موضوع خرید پهپادهای جنگی از ایران به طور مصنوعی وارد رسانه های آمریکایی شده است. بعداً، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که ادعاهای غرب در مورد تحویل ادعایی پهپادهای ایران به روسیه ثابت نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала