بلینکن: گزینه نشت آزمایشگاهی کووید 19 بسیاری واقعی است، ولی نهایی نیست

تست
تست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2023
اشتراک
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا: گزینه نشت آزمایشگاهی کووید 19 بسیاری واقعی است، ولی نهایی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا نتوانسته منبع بروز ویروس کرونا را مشخص کند، گزینه نشت آزمایشگاهی "بسیار واقعی به نظر می رسد، ولی نهایی نیست".
دانشمندانی از آمریکا و ووهان قراربود ویروس کرونا بسازند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
وزارت انرژی آمریکا، منشاء ویروس کرونا را "نشت آزمایشگاهی" خواند
وی در مصاحبه با مجله مطرح هندی India Today اظهار کرد: "بر مبنای تحقیقات فراوان برخی، برخی نهادهای تایید میکنند که ویروس کرونا در اثر نشت آزمایشگاهی در اوهان پدید آمده است. دیگران معتقد هستند که احتمالا منبع آن جایی در بازار حیوانات در اوهان می باشد. هیچیک از نهاد ها نمی توانند ارزیابی نهایی را مطرح نمایند. به این دلیل ما نمی توانیم با اطمینان به نفع هیچیک از این گزینه ها موضع گیری کنیم. احتمال اینکه کووید 19 در آزمایشگاه ساخته شده است، بارز می باشد و بسیار واقعی، این در حالیست که این گزینه نهایی نمی باشد".
وی در عین حال تاکید کرد که این مسئله را می بایست بشکل جداگانه از اینکه آیا هر کشوری قصد داشته بشکل عمدی آنرا در قالب اجرای برنامه سلاح بیولوژیکی خود منتشر کند یا نه، ارزیابی کرد.
این دیپلمات در پایان تصریح کرد: "تا جایی که من می دانم، هیچیک از نهادهای ما مدرکی در تایید اینکه این امر بدین شکل بوده، پیدا نکرده اند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала