اظهارات معاون و رئیس سازمان محیط زیست ایران درباره تلف شدن پیروز + ویدئو، عکس

پیروز
پیروز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2023
اشتراک
رئیس سازمان محیط زیست ایران بیان کرد که "پیروز" یک حیوان شاید به نوعی مصنوعی بود.
به گزارش اسپوتنیک، بخشی از ویدئوی مصاحبه علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط‌ زیست ایران در فضای مجازی منتشر شده است که وی در مورد پیروز و مرگ این توله یوز گفت: "پیروز یک حیوان مصنوعی بود." چون‌ دست انسان به یوزها خورده بود، در بدو تولد مادر آن‌ها را پس زد. پیروز ۱۰ ماه تحت درمان بود و به دلیل عدم تغذیه شیر مادر، استخوان بندی پیروز مشکلاتی داشت."
حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز درباره پیروز گفت: "پیروز" در شرایط جسمی نامناسبی به تهران رسید. کمبود شدید آب بدن، یبوست جدی و غیره از مشکلات این توله بود که بلافاصله تحت درمان قرار گرفت اما مرتباً مشکلات متعددی برای این توله پیش می‌آمد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود دامپزشکی تحت درمان قرار می‌گرفت. به همین خاطر برای درمان بهتر و استفاده از تجربه مشاوران خارجی در نگهداری پیروز، دکتر پیتر کالدول - دامپزشک با تجربه آفریقای جنوبی - به ایران دعوت شد.
پس از آن که دکتر کالدول "پیروز" را معاینه کرد، علاوه بر درمان موقت یبوست و سایر مشکلات جسمی و تعویض شیر خشک و رژیم غذایی آن، نارسایی کلیوی نیز در آزمایشات خون تشخیص داده شد و برای درمان آن دارو تجویز شد.وی خاطر نشان کرد: از مهمترین مشکلات "پیروز" این بود که با هیچ کدام از شیرخشک‌های موجود و حتی شیرخشکی که توسط پیتر کالدول ارائه شد، سازگار نبود بنابراین تغذیه بسیار ناچیزی داشت و کمبود وزن و به ‌ویژه استخوان‌بندی ضعیف موجب مشکلات بعدی برای آن شد حتی بعد از گوشتخوار شدن، اضافه کردن مکمل‌های دارای کلسیم به غذای "پیروز" بسیار کار سختی بود و همواره کمبود کلسیم از جمله نگرانی‌های ما بود.
در ۵ اسفند ماه سال جاری پس از درمان‌های روتین اختلالات گوارشی در توله یوزپلنگ و عدم پاسخگویی مناسب به درمان‌ها و مشکوک به انسداد گوارشی با تشخیص شرایط نامناسب به بیمارستان دامپزشکی منتقل شد اما متاسفانه پاسخ به درمان به علت حاد بودن بیماری صورت نگرفت و حیوان در صبح روز سه‌شنبه ۹ اسفندماه) سال جاری در بیمارستان دامپزشکی مرکزی تلف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала