36 کشته در برخورد دو قطار در یونان + ویدئو

© AP Photo / Localteam.itСтолкновение поездов в итальянской области Апулия
Столкновение поездов в итальянской области Апулия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2023
اشتراک
سخنگوی سازمان آتش نشانی یونان گفت: در برخورد قطار باری و قطار مسافربری در یونان 36 نفر کشته شدند، 53 نفر از 85 مجروح در بیمارستان ها باقی مانده اند و بقیه مرخص شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلیس وارتاکویانیس به طور زنده به تلویزیون دولتی یونان گفت: "در حال حاضر فوت 36 نفر تایید شده است که از 85 مجروح انتقالی به بیمارستان ها 53 نفر بستری و بقیه ترخیص شده اند".
این دو قطار در شهر تمپی در نزدیکی شهر لاریسا حوالی نیمه شب با هم برخورد کردند. هنوز مشخص نشده است این حادثه در ایستگاه اوانجلیسموس در بیش از 200 کیلومتری شمال غرب آتن در چه شرایطی اتفاق افتاده است. پس از این برخورد، آتش سوزی رخ داده و سه واگن از ریل خارج شد.
150 آتش نشان در عملیات رفع امدادرسانی به مردم شرکت دارند و 40 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده اند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی یونان گفت: "تلاش آتش نشانان در حال حاضر بر روی دو واگن اول قطار مسافری متمرکز شده است که واژگون شده و بیرون کشیدن افراد از آنها سخت می باشد".
به گفته این شبکه تلویزیونی، 350 نفر در قطار حضور داشتند. بر اساس اطلاعات اولیه، قطار مسافربری آتن - تسالونیکی در ساعت 19:22 حرکت کرد.
سایت شرکت قطار هلنیک روز سه شنبه از تاخیر مداوم در حرکت قطارها خبر داد. به ویژه، قطار آتن-تسالونیکی با 48 دقیقه تاخیر حرکت کرد. قطار از تسالونیکی به آتن 70 دقیقه تاخیر داشت.
همچنین دولت یونان به مناسبت این حادثه، 3 روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала