آذربایجان خواستار مجازات عاملان حمله به سفارت این کشور در تهران شد

ایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بر اهمیت مجازات عاملان حمله به سفارت این کشور در تهران تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از اینترفاکس، جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: عاملان حمله به سفارت آذربایجان در ایران باید مجازات شوند.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان خبر داد که جیحون بایراموف، روز چهارشنبه، در دیدار با مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خواستار مجازات عاملان حمله به سفارت این کشور در تهران شد.
در بیانیه وزارت امور خارجه آذربایجان آمده است: بایراموف به اهمیت شناسایی "عاملان، سازمان دهندگان و سفارش دهندگان این حمله خیانت آمیز به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران و مجازات مناسب آنها" اشاره کرد.
در این بیانیه همچنین آمده است: وزیر امور خارجه آذربایجان بار دیگر بر اهمیت اجرای تعهدات ناشی از کنوانسیون وین در روابط دیپلماتیک تاکید کرد و یادآور شد که وظیفه کشور میزبان تضمین امنیت اماکن نمایندگی‌های دیپلماتیک و کارکنان آن است.
بایراموف با اشاره به اینکه "جزئیات حمله و فیلم توسط طرف آذربایجانی به دقت در حال بررسی است، تحقیقات پرونده ادامه دارد"، افزود: ایران باید به تعدادی از سوالات طرف آذربایجانی در رابطه با این حادثه پاسخ دهد.
صبح روز 27 ژانویه 2023 حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران انجام شد. یک تروریست مسلح به اسلحه کلاشینکف رئیس اداره امنیت نمایندگی دیپلماتیک را به قتل رساند. هنگام دفع این حمله مسلحانه، دو نفر دیگر از کارکنان آن مجروح شدند.
در حال حاضر سفارت جمهوری آذربایجان در تهران فعالیت نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала