https://spnfa.ir/20230301/مشارکت-بنیاد-مستضعفان-در-حمل-جاده-ای-کالا-از-طریق-ایران-در-پروژه-شمال---جنوب--14803726.html
مشارکت بنیاد مستضعفان در حمل جاده ای کالا در پروژه شمال - جنوب
مشارکت بنیاد مستضعفان در حمل جاده ای کالا در پروژه شمال - جنوب
اسپوتنیک ایران
مدیر کل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس گفت، یک شرکت حمل و نقل که با مشارکت "هاب کاسپین" و بنیاد "مستضعفان" ایران ایجاد شده است، ترانزیت جاده ای کالا از طریق خاک... 01.03.2023, اسپوتنیک ایران
2023-03-01T09:15+0330
2023-03-01T09:15+0330
2023-03-01T09:19+0330
ایران
روسیه
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/378/90/3789056_0:117:3433:2048_1920x0_80_0_0_c89c5c4cf23d1f4ee99eda35b2c43deb.jpg
به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی میلوشکین"، مدیر کل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت که این تصمیم به تسریع حمل و نقل محموله های مختلف در امتداد کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب کمک شایانی می کند.وی گفت:" در سال 2020، منطقه ویژه اقتصادی "لوتوس" در منطقه نریمانوف در آستاراخان در "هاب کاسپین" با بندر منطقه ویژه اقتصادی "اولیا" ادغام شد. در سال 2022، مقامات منطقه آستاراخان برنامه همکاری در زمینه لجستیک و کشتی سازی را با بنیاد مستضعفان ایران برای دوره منتهی به سال 2026 امضا کردند که شامل افزایش حمل و نقل باری در امتداد کریدورحمل و نقل بین المللی شمال به جنوب است".میلوشکین با بیان اینکه این امر موجب تضمین تردد بدون مانع محموله های ترانزیتی از بنادر شمالی ایران به بنادر جنوبی و توسعه حمل و نقل چندوجهی در مسیر کریدور شمال به جنوب می شود، افزود:" در سالهای آتی، مسیر ترانزیتی خزر را به عنوان مسیر اصلی در این منطقه شاهد خواهیم بود، چرا که احداث راه آهن در ایران برای راه اندازی مسیر غرب و افزایش ظرفیت از طریق ترکمنستان - برای مسیر شرقی، حداقل به چندین سال زمان نیاز دارد. به همین منظور یک شرکت روسی - ایرانی به ثبت رسید که به ترانزیت کالا از خاک ایران به صورت جاده ای می پردازد. از سوی طرف ایرانی، این پروژه شامل شرکتی است که بخشی از بنیاد مستضعفان بوده و تامین به موقع خودرو و ایمنی کالا را تضمین می کند".میلوشکین در ادامه گفت:" این بخش از کریدور بود که بیشترین نگرانی را در بحث تدارکاتی ایجاد کرده بود، زیرا در ایران هیچ شرکت بزرگ لجستیکی برای حمل و نقل جاده ای وجود ندارد و حجم محموله های ترانزیتی عبوری از این مسیر به صورت زمینی بسیار زیاد است".مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس تاکید کرد:" راه اندازی کریدور شمال جنوب بدون رویکرد یکپارچه که شامل بهره برداری از یک منطقه بندری با پایانه کانتینری مدرن، کشتی ها و خطوط کشتیرانی در دریای خزر و اقیانوس هند و حمل و نقل کالای جاده ای خوب در ایران است، غیرممکن است. در حالی که کشتیهای کانتینری جدید برای توسعه حملونقل از طریق بنادر عبوری در مسیر کریدور در حال ساخت هستند، قرار است این خط با کشتیهای موجود به دریای خزر تحویل داده شود. شرکت حمل و نقل دریایی روسیه در این زمینه مشغول به کار است".در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پیام خود به مجمع فدرال اعلام کرد که روسیه توجه ویژه ای به توسعه کریدور حمل و نقل بین المللی "شمال-جنوب" خواهد داشت. این امر مسیرهای جدیدی را برای همکاری تجاری با هند، ایران، پاکستان و کشورهای خاورمیانه باز خواهد کرد.در سال 2000 توافقنامه بین دولتی برای ایجاد کریدور حمل و نقل "شمال-جنوب" توسط روسیه، هند و ایران امضا شد. بعداً تعداد مشارکت کنندگان به 14 کشور افزایش یافت. هدف این پروژه جذب ترانزیت جریان بار از هند، ایران و کشورهای خلیج فارس از طریق خاک روسیه به اروپا است (در مقایسه با مسیر دریایی از طریق کانال سوئز، مسافت بیش از نصف شده است که باعث کاهش زمان و هزینه حمل و نقل می شود). اکنون این پروژه چندین سیستم حمل و نقل مختلف از کشورهای جداگانه را ترکیب می کند. هند حدود 2.1 میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کرده است که بخشی از آن در ساخت زیرساخت های حمل و نقل در ایران است.
https://spnfa.ir/20230126/کریدور-شمال-ـ-جنوب-رگ-حیاتی-حمل-و-نقل-14389433.html
ایران
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/378/90/3789056_267:0:2998:2048_1920x0_80_0_0_8853485f3405a9f11660bad4684ae22d.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران, روسیه
مشارکت بنیاد مستضعفان در حمل جاده ای کالا در پروژه شمال - جنوب
09:15 01.03.2023 (بروز رسانی شده: 09:19 01.03.2023) مدیر کل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس گفت، یک شرکت حمل و نقل که با مشارکت "هاب کاسپین" و بنیاد "مستضعفان" ایران ایجاد شده است، ترانزیت جاده ای کالا از طریق خاک ایران را بر عهده خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، "سرگئی میلوشکین"، مدیر کل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت که این تصمیم به تسریع حمل و نقل محموله های مختلف در امتداد کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب کمک شایانی می کند.
وی گفت:" در سال 2020، منطقه ویژه اقتصادی "لوتوس" در منطقه نریمانوف در آستاراخان در "هاب کاسپین" با بندر منطقه ویژه اقتصادی "اولیا" ادغام شد. در سال 2022، مقامات منطقه آستاراخان برنامه همکاری در زمینه لجستیک و کشتی سازی را با بنیاد مستضعفان ایران برای دوره منتهی به سال 2026 امضا کردند که شامل افزایش حمل و نقل باری در امتداد کریدورحمل و نقل بین المللی شمال به جنوب است".
میلوشکین با بیان اینکه این امر موجب تضمین تردد بدون مانع محموله های ترانزیتی از بنادر شمالی ایران به بنادر جنوبی و توسعه حمل و نقل چندوجهی در مسیر کریدور شمال به جنوب می شود، افزود:" در سالهای آتی، مسیر ترانزیتی خزر را به عنوان مسیر اصلی در این منطقه شاهد خواهیم بود، چرا که احداث راه آهن در ایران برای راه اندازی مسیر غرب و افزایش ظرفیت از طریق ترکمنستان - برای مسیر شرقی، حداقل به چندین سال زمان نیاز دارد. به همین منظور یک شرکت روسی - ایرانی به ثبت رسید که به ترانزیت کالا از خاک ایران به صورت جاده ای می پردازد. از سوی طرف ایرانی، این پروژه شامل شرکتی است که بخشی از بنیاد مستضعفان بوده و تامین به موقع خودرو و ایمنی کالا را تضمین می کند".
میلوشکین در ادامه گفت:" این بخش از کریدور بود که بیشترین نگرانی را در بحث تدارکاتی ایجاد کرده بود، زیرا در ایران هیچ شرکت بزرگ لجستیکی برای حمل و نقل جاده ای وجود ندارد و حجم محموله های ترانزیتی عبوری از این مسیر به صورت زمینی بسیار زیاد است".
مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس تاکید کرد:" راه اندازی کریدور شمال جنوب بدون رویکرد یکپارچه که شامل بهره برداری از یک منطقه بندری با پایانه کانتینری مدرن، کشتی ها و خطوط کشتیرانی در دریای خزر و اقیانوس هند و حمل و نقل کالای جاده ای خوب در ایران است، غیرممکن است. در حالی که کشتیهای کانتینری جدید برای توسعه حملونقل از طریق بنادر عبوری در مسیر کریدور در حال ساخت هستند، قرار است این خط با کشتیهای موجود به دریای خزر تحویل داده شود. شرکت حمل و نقل دریایی روسیه در این زمینه مشغول به کار است".
در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پیام خود به مجمع فدرال اعلام کرد که روسیه توجه ویژه ای به توسعه کریدور حمل و نقل بین المللی "شمال-جنوب" خواهد داشت. این امر مسیرهای جدیدی را برای همکاری تجاری با هند، ایران، پاکستان و کشورهای خاورمیانه باز خواهد کرد.
در سال 2000 توافقنامه بین دولتی برای ایجاد کریدور حمل و نقل "شمال-جنوب" توسط روسیه، هند و ایران امضا شد. بعداً تعداد مشارکت کنندگان به 14 کشور افزایش یافت. هدف این پروژه جذب ترانزیت جریان بار از هند، ایران و کشورهای خلیج فارس از طریق خاک روسیه به اروپا است (در مقایسه با مسیر دریایی از طریق کانال سوئز، مسافت بیش از نصف شده است که باعث کاهش زمان و هزینه حمل و نقل می شود). اکنون این پروژه چندین سیستم حمل و نقل مختلف از کشورهای جداگانه را ترکیب می کند. هند حدود 2.1 میلیارد دلار در آن سرمایه گذاری کرده است که بخشی از آن در ساخت زیرساخت های حمل و نقل در ایران است.