در آلمان می‌خواهند تا سال 2045 گرمایش خانه ها با نفت و گاز را ممنوع کنند

© AP Photo / Kay Nietfeldوزیر اقتصاد آلمان، روبرت هابک
وزیر اقتصاد آلمان، روبرت هابک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2023
اشتراک
هابک، وزیر اقتصاد آلمان، ممنوعیت گرمایش نفت و گاز را تا سال 2045 پیشنهاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی بیلد با استناد به پیش نویس سند نوشت، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، لایحه ای برای ممنوعیت گرمایش با نفت و گاز تا سال 2045 تدوین کرده است.
این روزنامه می نویسد: "وزیر اقتصاد می خواهد در آینده گرمایش نفت و گاز را ممنوع کند. مرحله اول (ممکن است شروع شود) از سال 2024. این در لایحه نوشته شده است."
این روزنامه می نویسد، بر اساس متن این لایحه، از سال 2024، تنها نصب سیستم های گرمایشی مجاز است که "حداقل 65 درصد از منابع انرژی تجدیدپذیر" گرما تولید می کنند.
به گفته وی، سیستم های گرمایشی که از قبل با نفت یا گاز کار می کنند، در صورت تصویب قانون، بیش از 30 سال قابل استفاده نیستند. پس از این مدت، کاربرد آنها ممنوع خواهد بود. این وب سایت می گوید که اکنون حدود 30 میلیون خانواده آلمانی از آنها استفاده می کنند.
اکسل گداشک، رئیس انجمن مسکن آلمان، در این باره به این روزنامه گفت: از یک طرف بسیار بسیار پرهزینه خواهد بود و از طرف دیگر منابع کافی در همه جا برای دستیابی به وظایف و اهداف تعیین شده وجود ندارد.
به نظر وی، این سوال که چه کسی و چگونه این پروژه را تامین مالی خواهد کرد، همچنان باز است، "اگر از سال 2026 ... هر سال بیش از یک میلیون سیستم گرمایشی با سوخت فسیلی باید در آلمان جایگزین شود."
با فرا رسیدن فصل زمستان، شهروندان آلمانی مجبور شدند مصرف گاز را نسبت به میزان مصرف معمول کاهش دهند تا از کمبود انرژی جلوگیری کنند. در ساختمان های دولتی نیز دما محدود بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала