پایان موفقیت‌آمیز "چک سنگین" ایرباس مدرن ایران ایر

هواپیمایی هما
هواپیمایی هما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
اشتراک
شرکت هواپیمایی هما ایران، موفق به انجام چک سنگین یک فروند از ایرباس‌های مدرن خود شد تا با انجام 440 دستورالعمل تعمیراتی با تلاش متخصصان ایرانی، ایرباس برجامی هما مجددا برای استفاده در مسیرهای اروپایی وارد چرخه پروازی شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، چک سنگین یک فروند از ایرباس‌های 330 مدرن هما در مدت زمان 33 روز به همت مهندسان تعمیراتی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد.
440 دستورالعمل تعمیراتی برای اورهال مجدد و 415 مورد بازرسی تعمیراتی تایید شده از سوی کارخانه سازنده روی این هواپیما انجام شد.
این هواپیمای برجامی با انجام موفق تست فلایت در مسیر تهران- مشهد در شب گذشته، از روز سه شنبه مجددا در مسیرهای اروپایی ایران ایر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هواپیمایی هما 2 فروند از این ایرباس‌های مدرن را بعد از برجام دریافت کرده است.
چک سنگین این هواپیما به طور معمول بین 40 تا 50 روز کاری طول می‌کشد که با توجه به نیاز بازار به افزایش و عرضه صندلی پروازی در آستانه نوروز در مدت زمان کمتری تعمیر و به چرخه پروازی بازگشت.
ایرباس برجامی هما بعد از دریافت مجوز تضمین کیفیت و تایید کارخانه سازنده از امروز وارد چرخه پروازی در مسیرهای اروپایی می شود.
از ابتدای سال 100 فروند هواپیمای زمینگیر در ایران شناسایی شده است تا با برنامه اورهال (به‌روزرسانی) مجدداً وارد چرخه پروازی شود.
فرآیند تعمیرات اساسی و اورهال (به روز رسانی) هر هواپیمای پهن‌پیکر در داخل ایران تا 70 درصد صرفه جویی ارزی دارد.
بازرسی‌ها و تعمیرات دوره‌ای هواپیما اصولاً به انواع C-B-A و S تقسیم‌بندی می‌شوند که در هر بار چک هواپیما مورد بازبینی‌های فنی و تخصصی خاص قرار می‌گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала