روسیه از اسرائیل خواست تا تحریک نظامی علیه سوریه را متوقف کند

© Photo / IRNAحملات موشکی دوباره اسرائیل به دمشق
حملات موشکی دوباره اسرائیل به دمشق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
اشتراک
روسیه در سازمان ملل متحد مصرانه از اسرائیل خواست تا تحریکات نظامی علیه سوریه را متوقف نماید.
دمیتری پالیانسکی معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت اعلام کرد که روسیه مصرانه از اسرائیل میخواهد تا تحریکات نظامی علیه روسیه را متوقف نماید.
حمله اسرائیل به سوریه به اهدافی در ارگ دمشق اصابت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
حمله اسرائیل به سوریه به اهدافی در ارگ دمشق اصابت کرد
وی خاطر نشان کرد که اقدامات نظامی خودسرانه اسرائیل علیه سوریه ادامه پیدا می کنند. پالیانسکی یادآور شد که در تاریخ 19 فوریه نیروی هوایی اسرائیل بار دیگر حملاتی را به قلمرو سوریه صورت دادند که در جریان آن به چند هدف در دمشق و حاشیه آن حمله شد و یکی از موشک ها با یک منزل مسکونی در منطقه شهری با بافت متراکم برخورد کرد.
پالیانسکی اذعان کرد: "در نتیجه 5 نفر جان خود را از دست دادند و 15 نفر دیگر مجروح شدند. یکی از ترکش های موشک اسرائیلی که توسط سیستم دفاع ضدهوایی اسرائیل رهگیری شده بود، در فاصله 300 متری از ساختمان سفارت روسیه در دمشق فرود آمد".
وی تصریح کرد: "قاطعانه اقدامات نظامی اتخاذ شده توسط اسرائیل را که نقض فاحش معیار های حقوق بین الملل می باشد، را محکوم می کنیم. مصرانه از طرف اسرائیلی می خواهیم تا تحریکات نظامی در رابطه با جمهوری عربی سوریه را متوقف و از اقداماتی که زمینه گذار تبعات خطرناک برای تمامی منطقه هستند، خودداری نماید".
به گفته پالیانسکی مسکو معتقد است که ادامه چنین اقداماتی توسط اسرائیل مطلقا غیر قابل پذیرش می باشد، بویژه زمانی که کشورهای جهان و از جمله روسیه فعالانه به مردم سوریه برای عبور از تبعات زمین لرزه کمک می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала