تحریکات شیمیایی و سمی آمریکایی در اوکراین

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر سرلشکر ایگور کریلوف
سرلشکر ایگور کریلوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: ایالات متحده در حال تدارک عملیات تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی در اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کریلوف، رئیس نیروهای حفاظت تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه در یک نشست خبری اظهار داشت که ایالات متحده قصد دارد با استفاده از مواد سمی در اوکراین اقدامی تحریک آمیز ترتیب دهد و روسیه را مقصر جلوه بدهد.
وی در ادامه افزود: "روز 22 فوریه، یک سازمان غیر دولتی بانفوذ آمریکایی کنفرانسی درباره رویدادهای جمهوری‌های سابق شوروی برگزار کرد جان سالیوان سفیر سابق ایالات متحده در کنفرانس مسکو بیانیه ای را صادر کرد و از جمله گفت که گویا "نیروهای روسیه در حال برنامه ریزی برای استفاده از سلاح های شیمیایی در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند".
ما این اطلاعات را در واقع قصد خود ایالات متحده و همدستانش برای انجام یک اقدام تحریک آمیز در اوکراین با استفاده از مواد شیمیایی سمی می دانیم.
جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2023
بورل اعتراف کرد که اتحادیه اروپا با تامین سلاح به اوکراین، "تابوی" خود را شکست
ایالات متحده انتظار دارد که در شرایط عملیات جنگی، جامعه بین المللی نتواند تحقیقات مؤثری در رابطه با تحریکات شیمیایی سازماندهی شده از سوی خود آنها به انجام برساند. طبق نقشه آمریکا، در این صورت، سازماندهندگان و مجریان واقعی این نقشه های شیمیایی می توانند از مسئولیت‌پذیری به دور بمانند و تقصیر را به گردن روسیه بیاندازند.
غرب تا کنون مواد شیمیایی را به اوکراین ارسال کرده است.
وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی دریافت کرده است که بر طبق آن، روز 10 فوریه 2023 میلادی قطاری وارد کراماتورسک اوکراین شد که در یکی از واگن های آن محموله مواد شیمیایی قرار داشت که توسط گروهی از شهروندان خارجی همراهی می شد. این واگن جدا شد و به کارخانه متالورژی کراماتورسک به نام "کویبیشف" بکسل شد. این کارخانه جایی است که مواد شیمیایی تحت کنترل سرویس امنیتی اوکراین و نمایندگان فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین در آنجا تخلیه شد.
محموله شامل 16 جعبه فلزی مهر و موم شده بود که هشت عدد از آنها دارای علامت خطر شیمیایی، برچسب "بی - زت" و علامت گذاری با دو خط قرمز بود که مربوط به کلاس مواد سمی با اثر سم زدایی موقت بود. پنج تا از جعبه‌ها دارای برچسب "CS-Riot سی اس - رویت" و سه مورد با برچسب "سی آر - رویت"CR-Riot" با یک علامت نوار قرمز برای محرک‌ها بود.
نیروهای اوکراینی برای تحریک در کارخانه لیسیچانسک مواد شیمیایی مین گذاری کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.05.2022
نیروهای اوکراینی برای تحریک در کارخانه لیسیچانسک مواد شیمیایی مین گذاری کردند
این مواد شیمیایی با خودروهای زرهی ساخت آمریکا به صورت بخشی از یک کاروان تا خط عملیات جنگی حمل شدند. علاوه بر این، در کراماتورسک در 19 فوریه، 11 واگن حاوی با مهمات ترکش‌های شرپنل با علامت های ویژه تخلیه شد.
پیش از این، چنین گلوله هایی در ایالات متحده برای مهمات کشنده با فرمولاسیون مایع مواد تحریک کننده بازسازی شده بود.
سیستم های کنترل ثابت و متحرک نیروهای تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه مستقر در منطقه عملیات ویژه نظامی، امکان تشخیص به موقع تهدیدات شیمیایی و واکنش سریع نسبت به آن ها را فراهم می کند. علاوه بر این، قابلیت های تحلیلی آزمایشگاه های شیمیایی موجود در وزارت دفاع روسیه این امکان را فراهم می کند که نه تنها نوع ماده شیمیایی مورد استفاده، بلکه کشور مبدا را نیز به طور قابل اطمینان تعیین کنند.
ایگور کِریلوف، رئیس نیروهای حفاظت تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه در ادامه توضیح داده افزود: "به عنوان مثال، اطلاعات مربوط به استفاده از مهمات دست‌ساز علیه سربازان روسیه که از پهپاد برای حمل آن ها استفاده شده بود، مشخص شده است.
مطالعات انجام شده ثابت کرد که این مهمات حرارتی حاوی اکسید کننده ها و مواد افزودنی قابل اشتعال است که برخی از آنها در جمهوری چک تولید شده اند".
مواد شیمیایی موجود در پلاستیک می توانند باعث چاقی شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
مواد شیمیایی موجود در پلاستیک می توانند باعث چاقی شوند
فرمانده نظامی روسیه، عواقب چنین اقداماتی را به آمریکا گوشزد کرد.
وی متذکر شد: " ما به شما هشدار می دهیم که در صورت انجام اقدامات تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی سمی، مقصران واقعی توسط ما شناسایی و مجازات خواهند شد."
ایگور کِریلوف، رئیس نیروهای حفاظت تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه همچنین به باور غلط غرب مبنی بر اینکه به دلیل عملیا ویژه نظامی روسیه، چنین اقدامات تحریک آمیزی می تواند برای آمریکا و متحدانش موفقیت آمیز باشد، اشاره کرد. وزارت دفاع به کار خود برای افشای فعالیت های جنایتکارانه غرب در تضاد با کنوانسیون سلاح های شیمیایی ادامه خواهد داد.
وی در عین حال به این واقعیت توجه کرد که کشورهای غربی مرتباً احتمال استفاده روسیه از سلاح های کشتار جمعی را اعلام می کنند، اما خود ایالات متحده تاکنون بارها چنین نقشه هایی را اجرا کرده است. کِریلوف همچنین یادآور شد که چگونه یک لوله آزمایشگاهی با "پودر لباسشویی" در دست کالین پاول، وزیر امور خارجه آمریکا، بهانه ای برای حمله به عراق و کشته شدن بیش از نیم میلیون شهروند این کشور شد.
در فیلم آماده شده کلاه سفیدها حمله شیمیایی نیروهای دولتی سوریه صحنه سازی شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2020
در فیلم کلاه سفیدها، حمله شیمیایی نیروهای دولتی سوریه صحنه سازی شده است
وی در ادامه افزود: «در سال 2017، عکس‌های کلاه سفیدها که توسط خبرگزاری‌ها منتشر شد و افرادی را نشان می داد که با استفاده از باند معمولی از یک سایت مشکوک نمونه‌برداری می‌کردند که گویا در آنجا از ماده سمی «سارین» استفاده شده بود، منجر به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات در سوریه شد.
در سال 2018، فیلمبرداری صحنه‌ای با کودکانی که گفته می‌شد با کلر مسموم شده‌اند در شهر «دوما»ی سوریه انجام شد که همین کادرهای فیلم «فیک» ساخته شده تخریب مرکز تحقیقاتی در «برز و جمره» را به دنبال داشت.
هنوز هیچ کس به خاطر جنایاتی که نام برده شدند پاسخگو نبوده است. اجرای تعهدات ایالات متحده بر اساس کنوانسیون سلاح های شیمیایی بطور انتخابی انجام می شود. به این ترتیب، وزارت دفاع ایالات متحده با نقض کنوانسیون و پروتکل ژنو 1925، استفاده از یکسری مواد شیمیایی به عنوان ابزار جنگی را قانونی کرده است. کاربرد آن ها با استفاده از طیف گسترده ای از مهمات استاندارد پیش بینی شده است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала