برنامه استانداران ایران برای تقویت مناسبات تجاری با روسیه

© Sputnik / Mikhail Golenkov /  مراجعه به بانک تصاویر Грузовой терминал в Калининградском морском торговом порту
Грузовой терминал в Калининградском морском торговом порту - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
اشتراک
معاون اقتصادی وزیر کشور ایران گفت: "تقویت ارتباطات و مناسبات تجاری با روسیه با هدف گذاری 20 میلیارد دلاری موضوعی است که تمامی استانداران در سراسر کشور برای آن برنامه ریزی خواهند داشت".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، "محسن کوشش تبار" معاون اقتصادی وزیر کشور ایران در جمع خبرنگاران و در حاشیه برگزاری پنجمین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های منطقه‌ای میان ایران و روسیه اظهار داشت: "امروز شاهد برگزاری پنجمین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های منطقه‌ای میان ایران و روسیه بودیم".
وی با اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست گفت: "بخشی مربوط به مباحث سرمایه گذاری از طرف روسیه و ایران پرداخته شد تا زمینه حضور سرمایه گذاران مرتفع شود".
معاون اقتصادی وزیر کشور ایران گفت: "موضوع دوم ارتقای سطح مبادلات تجاری بین دو کشور بود. روسیه علاقمند است تا ایران مواد غذایی مورد نیازشان را تأمین کند".
کوشش تبار گفت: "حوزه خلیج فارس و دریای عمان فرصتی برای ترانزیت کالاست که مورد توجه طرف روسی هم بود. آنچه که مسلم است انگیزه دو طرف برای افزایش و ارتقای تعاملات تجاری است".
وی عنوان کرد: "همچنین در این نشست بحث کشتیرانی در دریای خزر جهت استفاده از کشتی‌های روس مورد توجه قرار گرفت".
Эксклюзивная выставка иранских товаров в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
ایران مهمان ویژه "هفته ساخت و ساز روسیه ۲۰۲۳" + عکس
وی در مورد اجرایی شدن تصمیماتی که در این جلسه گرفته می‌شود، گفت: "هرساله این نشست برگزار می‌شود اما از این پس قرار شده که هر 3 ماه نتایج این نشست رصد شود که آیا پیشرفتی داشته یا خیر".
وی ادامه داد: "دولت سیزدهم تلاش دارد با تکیه بر دیپلماسی اقتصادی ارتباطات خود را با همسایگان تقویت کند، لذا تقویت ارتباطات و مناسبات تجاری با روسیه با هدف گذاری بیست میلیارد دلاری صادرات موضوعی است که تمامی استانداران در سراسر کشور برای آن برنامه ریزی و هدف گذاری خواهند داشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала