چرا نگرش جهان نسبت به روسیه، باعث هراس غرب می‌شود؟

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2023
اشتراک
غرب در مورد نگرش جهان نسبت به روسیه به نتیجه گیری‌های ناخوشایندی برای خود رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، غرب در مورد نگرش جهان نسبت به روسیه به نتیجه گیری‌های ناخوشایندی رسید. مریم مارتینز باسکونیان، مقاله نویس "ال پایس"، نوشت که واکنش جهان به درگیری اوکراین، کشف ناخوشایندی برای غرب "متکبر" و "از خود راضی" بود، که کوچکترین توجهی به عقاید کشورها نمی کند و نظر باقی جهان را که به نوبه خود، منافع خاص خود را دارند، نادیده می‌گیرند.
به عقیده مارتینز باسکونیان، لفاظی های جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که درگیری اوکراین را به عنوان مبارزه "دموکراسی و خودکامگی" جلوه داده و خود را به عنوان مدافع "جهان آزاد" معرفی می کند، با بخش وسیعی از جهان که "جنوب جهانی" نام گرفته است بیگانه است.
وی به این نکته مهم نیز اشاره می کند که در مجموع دیدگاه غرب در مورد این رویارویی تنها باعث بروز بی تفاوتی و خشم در کشورهایی می‌شود که با تراژدی های خود دست بگریبان هستند که غرب نه تنها توجهی به آن ها نمی‌کند، بلکه این امر را نادیده می‌گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: "درگیری در اوکراین به یک "تجربه تحقیرآمیز" برای غرب تبدیل شده است: اهمیت روزافزون بین المللی کسانی که عادت به نامیدن خود به عنوان "غیر متعهد" دارند، ناگهان آشکار شد. وحدتی که از حس تکبر و خود راضی بودن ما تشکیل شده است تنهایی خاصی را در جهان برای ما به همراه دارد.
 Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
پوتین گفت که غرب به دنبال تقسیم روسیه به قطعات کوچک است
مشاهده می کنیم که ناگهان صدای کشورهای باصطلاح "ضعیف" در سازمان ملل مطرح می‌شود: آنها به دنبال خودمختاری برای دفاع از منافع خود هستند. مثلا، برزیل یک طرح صلح برای اوکراین ارائه می‌کند، ترکیه کانال‌های ارتباطی با مسکو دارد و از اجرای تحریم‌ها اجتناب می‌ورزد و چین روابط تجاری خود را با روسیه و غرب حفظ می‌کند و همچنین طرح صلح خود را ارائه می‌کند.
اما ما در اروپا با مبارزه با این ابتکارات دچار اشتباه می‌شویم و بی‌وقفه می‌کوشیم روایت قهرمانانه خود را در مبارزه جهان آزاد با محور شرارت دنبال کنیم. آیا وقت آن نرسیده که دیدگاه خود را تغییر دهیم و از غرور خود خلاص شویم؟
اروپا باید به ارزیابی مجدد جایگاه خود در جهان بیاندیشد و واقعاً مدل‌های معتبر توسعه و توزیع ثروت را ترویج کند. شاید زمان آن فرا رسیده که از اخلاق‌گرایی دست برداریم و به سمت یک نظم بین‌المللی چندجانبه بر اساس قوانینی تلاش ورزیم که همه ما برای دستیابی به جهانی باثبات‌تر و امن‌تر از آن‌ها تبعیت می‌کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала