بسیج نیروها در تایوان تحت فشار آمریکاست و می تواند منطقه را به یک خط خطرناک مبدل کند

CC BY-SA 4.0 / Supreme Dragon / Flags of the Cross-Strait entities (cropped photo)پرچم چین تایوان
پرچم چین تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2023
اشتراک
بی دیانلونگ، کارشناس روابط چین و تایوان، معتقد است که اتحاد مسالمت آمیز تایوان و چین، مدلی است که بیشتر با منافع تایوانی ها مطابقت دارد و فعالیت های بسیج در جزیره تحت فشار ایالات متحده است و این امر می تواند وضعیت منطقه را به خط خطرناکی تبدیل کند.
۲۱ فوریه وزارت دفاع تایوان پیش نویس اصلاحیه هایی را برای قانون آمادگی بسیج عمومی ارائه کرد که کنترل سیستم ها و تجهیزات مخابراتی جزیره را به عنوان بخشی از فعالیت های بسیج تشدید می کند. پیش از این، مدت زمان خدمت سربازان تایوانی تمدید شده بود. این اقدامات در شرایطی انجام می شود که قانونگذاران و مقامات نظامی ایالات متحده (چه سابق و چه فعلی) از تایوان بازدید می کنند.
اتحاد مسالمت آمیز دو ساحل تنگه تایوان (چین و تایوان) الگویی است که به بهترین وجه با منافع مردم تایوان مطابقت دارد و همچنین مسیری است که مقامات تایوان باید برای آن تلاش کنند. با این حال، اکنون تایوان درگیر مسائل تسلیحاتی و بسیج است، تبلیغات مردم را در ورطه بلایا فرو می برد و درباره لزوم جنگ با چین صحبت می کند که عمدتاً به دلیل نفوذ ایالات متحده است.
این کارشناس تاکید کرد: برنامه های راهبردی آمریکا و اطلاعاتی که رهبری آمریکا فاش کرد، مثلاً در مورد کمک نظامی ۱۰ میلیارد دلاری به تایوان ظرف ۵ سال، تشکیل زرادخانه نظامی قوی در تایوان، نشان می دهد که هدف ایالات متحده تشدید اوضاع منطقه ای و مهار توسعه چین است. بدون شک این نیات کاملاً در تضاد با منافع مردم تایوان است.
وی افزود: اگر مقامات کنونی تایوان بر اساس نقشه های ایالات متحده بسیج و آماده جنگ شوند و چاره ای برای مردم تایوان باقی نگذاشته و اجازه ندهند فکر اتحاد مسالمت آمیز مردم در "ماشین جنگی که برای استقلال تایوان رهبری می کند" جای بگیرند، آنگاه وضعیت منطقه به خط خطرناک تری نزدیک می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала