منبع: کی یف در حال انتقال نیروها به مرزهای "ترانس نیستریا" است

© AP Photo / Rodrigo AbdУкраинские военнослужащие. Архивное фото
Украинские военнослужащие. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
اشتراک
رئیس جنبش "ما با روسیه هستیم" و یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپوروژیه، گفت: "نیروهای اوکراینی در حال حرکت به سمت مرزهای ترانس نیستریا هستند".
به گزارش اسپوتنیک، "ولادیمیر روگوف" به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت:"بر اساس اطلاعات عملیاتی دریافتی، رژیم زلنسکی دستور انتقال نیروها به مرزهای ترانس نیستریا را صادر کرده است. بنابراین می توان گفت که زلنسکی به احتمال زیاد در حال آماده شدن برای حمله به ترانس نیستریا است".
به گفته وی، برنامه های مقامات کی یف یک بار دیگر ثابت می کند که مرزهای عملیات ویژه باید تا اودسا گسترش یابد.
پیشتر وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که اوکراین در حال تدارک یک تحریک مسلحانه علیه پریدنستروویا جمهوری مولداوی است. به گفته این وزارتخانه، کی یف قصد دارد برای این کار از واحدهای نیروهای مسلح اوکراین، از جمله ملی گرایان آزوف استفاده کند. اوکراین به بهانه "برنامه ریزی جمله نیروهای روسی علیه اوکراین" از این منطقه، درصدد تهاجم به این منطقه می باشد.
در عین حال مقامات مولداوی این اطلاعات را تایید نکردند. رئیس جمهور سابق این کشور، ایگور دودون، به نوبه خود گفت که هرگونه اقدام کی یف در قبال جمهوری به رسمیت شناخته نشده پریدنستروویا می تواند به عنوان تجاوز به کیشینوف تلقی شود.
ترانس نیستریا که 60 درصد ساکنان آن را روس ها و اوکراینی ها تشکیل می دهند، از ترس پیوستن این جمهوری در موج ناسیونالیسم به رومانی، حتی قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شوروی به دنبال جدایی از مولداوی بود. در سال 1992، پس از تلاش ناموفق مقامات مولداوی برای حل مشکل با توسل به زور، این منطقه عملاً به سرزمینی تبدیل شد که تحت کنترل کیشینوف نبود. صلح در منطقه درگیری توسط نیروهای حافظ صلح مشترک، از جمله گروه ضربت نیروهای روسی، جانشین چهاردهمین ارتش تسلیحات ترکیبی، که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به صلاحیت روسیه منتقل شد، پشتیبانی می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала