تظاهرات در پاریس در حمایت از خروج فرانسه از ناتو + ویدئو

© Sputnik
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
اشتراک
دومین تجمع اعتراض آمیز در حمایت از خروج فرانسه از ناتو و همچنین علیه ارسال تسلیحات به اوکراین که توسط رهبر جنبش فرانسوی "میهن پرستان" "فلوریان فیلیپو" سازماندهی شده است، در پاریس آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، چندین هزار نفر در این تظاهرات شرکت می کنند. راهپیمایی از ایستگاه مترو پورت رویال در منطقه چهاردهم پاریس آغاز شد.
معترضان بنرهای بزرگی با عبارت "برای صلح" حمل می کنند. روی پوسترهای شرکت کنندگان می توان عباراتی از قبیل : "نه به جنگ جهانی سوم"، "بیایید ناتو را ترک کنیم"، "فرانسه اولین کشوری است که تسلیحات تهاجمی را به اوکراین عرضه کرد" را خواند. تظاهرات کنندگان همچنین شعار می دهند:"سریع ناتو را ترک کن!"، "آزادی و حاکمیت!"
با اعلام فلوریان فیلیپو، این تجمعات در 29 شهر دیگر فرانسه نیز در حال انجام است. روز قبل نیز تظاهراتی مشابه در برلین برگزار شد. به گفته این سیاستمدار، 25 هزار نفر در آن شرکت کردند.
رهبر جنبش "میهن پرستان" پیشتر گفته بود که استراتژی ناتو خطر وقوع جنگ جهانی سوم را به همراه دارد. او همچنین بارها مخالف تخصیص بودجه به کی یف برای خرید تسلیحات و مخالفت با ارائه تسلیحات توسط فرانسه به اوکراین بود. وی پروژه مورد توافق اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین به مبلغ 18 میلیارد یورو را "دیوانگی" خوانده بود.
پاریس پیشتر شش فروند هویتزر 155 میلی متری TRF1 و دو سامانه دفاع هوایی کروتال را به اوکراین ارسال کرده است. همچنین گزارش شده است که اوکراین پیش از این 18 دستگاه توپخانه CAESAR از فرانسه دریافت کرده است. فرانسه علاوه بر تسلیحات، یونیفرم، سوخت، گلوله و کارتریج، کیت کمک های اولیه و جیره خشک، تشعشعات، حفاظت شیمیایی و بیولوژیکی را به اوکراین ارائه کرد.
پیش از این، وزارت خارجه این کشور نیز از برنامه های پاریس برای ارسال 12 هویتزر سزار اضافی به کی یف خبر داده بود. همچنین 12 تانک چرخدار AMX-10RC که فرانسه به کیف فرستاده است، به زودی وارد اوکراین می شوند.
Полицейские дежурят во время церемонии инаугурации избранного президента США Джозефа Байдена на одной из улиц неподалеку от Капитолия в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
تظاهرات علیه "حمایت از نازی ها در اوکراین" در واشنگتن
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала