در کریمه درباره عواقب وخیم در صورت تجاوز به زلنسکی هشدار دادند

© Photo / Alexander Andreevیالتا، کریمه
یالتا، کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2023
اشتراک
ولادیمیر بابکوف، نایب رئیس پارلمان کریمه اعلام کرد تلاش برای حمله به کریمه عواقب ناگواری برای طرف اوکراینی در پی خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین گفته بود که کی یف در حال آماده شدن برای تصرف نظامی کریمه است.
بابکوف گفت: "زلنسکی، حتی در یک کابوس، نمی‌تواند تصور کند که اگر تلاشی برای تجاوز به کریمه انجام دهد، چه اتفاقی خواهد افتاد. روسیه قبلاً نشان داده است که پس از حمله تروریستی به پل کریمه آماده انجام چه کارهایی است. اطمینان می‌دهم که خود زلنسکی نمی‌خواهد با آن روسیه ای آشنا شود که در صورت تجاوز به کریمه شاهد آن خواهند بود.
به عقیده وی، زلنسکی مجبور به ایراد چنین اظهاراتی توسط کسانی است که برای "حفظ رژیم کی یف و برای فریب دادن و نابودی مردم اوکراین" وام های چند میلیارد دلاری به کی یف اختصاص می دهند.
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
ارزیابی کرملین از سخنان نولند که کریمه را یک هدف نظامی مشروع خوانده بود
بابکوف افزود: "تمام دنیای غرب همه امکانات خود را به کار برده تا اوکراین بتواند بایستد اما ارتش اوکراین روز به روز زیر آتش نیروهای مسلح روسیه در حال ذوب و ناپدید شدن است و به همین دلیل اظهارات هیستریک و تهدیدهای مشابه به گوش می رسد".
نایب رئیس پارلمان کریمه در عین حال معتقد است که نباید نقشه های دشمن را دست کم گرفت.
بابکوف تاکید کرد: البته ما اظهارات آنها را می شنویم و به خاطر می سپاریم، اما در این مورد هیچ احساس نارحتی و عصبانیت نداریم.
کریمه در مارس 2014 پس از یک همه پرسی به دنبال کودتا در اوکراین به منطقه متعلق به روسیه تبدیل شد. در همه پرسی سال 2014، 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین هنوز کریمه را سرزمین تحت اشغال موقت می داندو بسیاری از کشورهای غربی در این زمینه از کی یف حمایت می کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "بطور نهایی بسته شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала