گروه رسانه های "روسیه امروز" در لیست دهم تحریم‌ های اتحادیه اروپا قرار گرفت

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Стенд МИА "Россия сегодня" на Петербургском международном экономическом форуме 2018
Стенд МИА Россия сегодня на Петербургском международном экономическом форуме 2018 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2023
اشتراک
اتحادیه اروپا گروه رسانه های "روسیه امروز" را وارد دهمین بسته تحریمی خود کرد
شورای اتحادیه اروپا گروه رسانه ای «روسیه امروز» را در فهرست سازمانهایی قرار داد که در قالب دهمین بسته تحریمی این نهاد، دچارمحدودیت های این اتحادیه قرار گرفته اند. این امر در مصوبه رسمی این شورا آورده شده است.
تحریم ها هم اینک به اجرا در آمده اند.
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2023
نارضایتی زلنسکی از تحریم های جدید علیه روسیه
در بخش انگیزه های این محدودیت ها تشریح شده است که گروه رسانه ای «روسیه امروز» که آژانس خبری اسپوتنیک نیز در قالب آن وجود دارد، از دولت روسیه حمایت می کند، از جمله از اقدامات آن که «حق حاکمیت و تمامیت ارضی و استقلال اوکراین را نقض می نماید».
در این سند گفته شده است که «روسیه امروز» گروه رسانه ای است که با دولت روسیه مرتبط می باشد. بودجه این گروه رسانه ای توسط بودجه فدرال فدراسیون روسیه تامین می گردد. «روسیه امروز» بواسط رسانه زیر مجموعه خود «اسپوتنیک»، تبلیغات و اطلاعات غلط را در خصوص جنگ متجاوزانه ای که روسیه بر علیه اوکراین صورت می دهد، منتشر می کند.
همچنین در این سند اشاره می شود که این گروه رسانه ای «اخبار در خصوص مسئولیت کشورهای غربی اعمال کننده تحریم بر علیه فدراسیون روسیه در مورد بحران مواد غذایی در آفریقا، را منتشر می نماید».
ورود به فهرست تحریمی سازمان ها به معنای مسدود سازی اموال در قلمرو اتحادیه اروپا می باشد و بخصوص بسته شدن حساب های بانکی را در بر خواهد داشت. همچنین قرار دادن منابع به شکل مستقیم و غیر مستقیم در اختیار این سازمانها ممنوع می باشد. بر مبنای اخبار شورای اتحادیه اروپا، تمامی شخصیت های حقوقی و حقیقی که در تابع قوانین اتحادیه اروپا می باشند موظف به پایبندی به این محدودیت ها می باشند.
این بسته مجموعه ای از محدودیت های اقتصادی و نیز تحریم های شخصی بر علیه 120 شخصیت حقیقی و سازمان در بر میگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала