اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی توافق شده علیه روسیه را تصویب کرد

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2023
اشتراک
بورل تایید کرد که دهمین بسته تحریمی توافق شده علیه فدراسیون روسیه شامل 121 نفر می شود.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا تأیید کرد که دهمین بسته تحریمی علیه روسیه که در آستانه توافق نمایندگان دائمی کشورهای اتحادیه اروپا به تصویب رسید، شامل 121 فرد و سازمان خواهد بود.
دهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا در اواخر عصر 24 فوریه به دلیل وجود اختلافات فراوان بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به توافق رسید و برای تصویب آن نیاز به چندین جلسه اضافی نمایندگان دائمی شد. پیش از این، کمیسیون اروپا و رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، با اطمینان اعلام کردند که محدودیت‌های جدید از 24 فوریه اجرایی می‌شوند، اما حتی توافق بر سر آنها در آن تاریخ دشوار بود.
بورل در توییتر نوشت: بسته دهم تحریم‌ها موافقت شد: 121 فرد و سازمان اضافه شده‌اند، محدودیت‌های جدید صادرات و واردات، ممنوعیت رسانه‌های تبلیغاتی روسیه.
وی افزود که این فهرست شامل متهمانی است که از نظر اتحادیه اروپا در "اخراج و فرزندخواندگی اجباری حداقل شش هزار کودک اوکراینی" دخیل هستند.
در 15 فوریه، کمیسیون اروپا پیشنهادات خود را برای بسته جدید تحریم های ضد روسیه ارائه کرد. انتظار می‌رود این امر بر وسایل الکترونیکی، وسایل نقلیه ویژه، قطعات موتور کامیون و هواپیما، کالاهای با کاربرد دوگانه، بخش ساخت‌وساز (از جمله جرثقیل‌ها)، مواد خاکی کمیاب، دوربین‌های تصویربرداری حرارتی، کالاهای با فناوری پیشرفته، از جمله اجزای قابل استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین تاثیر بگذارد. ، موشک و هلیکوپتر . . علاوه بر این، بیش از صد فرد و سازمان از جمله سیاستمداران، مقامات امنیتی، نمایندگان رسانه‌ها در فهرست تحریم‌های شخصی قرار خواهند گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала