اشاره بایدن به طرح تخریب " نورد استریم"

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند
بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
هرش بیان کرد که بایدن در مورد طرح تخریب " نورد استریم" صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی در مصاحبه با "آر تی" گفت که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با صحبت علنی در مورد طرح تخریب نورد استریم، محرمانه بودن آن را نقض کرد.
هرش گفت که طی سه هفته پس از جلسه توجیهی که در آن به بایدن در مورد این طرح توضیح داده شد، بایدن علناً اعلام کرد که ایالات متحده می تواند خطوط لوله گاز روسیه را متوقف کند.
برنده جایزه پولیتزر خاطر نشان کرد که رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما نورد استریم 1 را متوقف خواهیم کرد. پس از این سخنان، سوال خبرنگاری مطرح شد. همه اینها معلوم، مستند و در اخبار شبانگاهی است. روزنامه نگار پرسید: چگونه این کار را انجام خواهید داد؟ (بایدن) گفت: من به شما می گویم: ما می دانیم چگونه این کار را انجام دهیم. ما می توانیم این کار را انجام دهیم.

سیمور هرش افزود که این صحبت بایدن، گروهی را که این طرح را ارائه کرده بودند، 'ناامید' کرد، زیراکه قرار بود این یک عملیات مخفیانه باشد.

خاطرنشان می شود که در 26 سپتامبر، یک هواپیمای نیروی دریایی نروژ یک شناور سونار را پرتاب کرد که با کمک آن مواد منفجره فعال شد.
خطوط لوله گاز نورد استریم یک خط لوله صادراتی از روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک است. به طور مستقیم بزرگترین میادین گاز طبیعی روسیه و مصرف کنندگان اروپایی را با دور زدن کشورهای ترانزیت به هم متصل می کند.
از اواخر آگوست سال گذشته، عرضه گاز از طریق نورد استریم متوقف شده است. 'گازپروم' این را با نقص های شناسایی شده در تنها واحد پمپاژ گاز در ایستگاه کمپرسور" پورتووایا" توضیح داد.
در پایان ماه سپتامبر، انفجارهایی به طور همزمان در خطوط لوله گاز نورد استریم به وقوع پیوست. اپراتور نورد استریم گزارش داد که وضعیت اضطراری در خطوط لوله گاز بی سابقه است و تخمین زمان تعمیر غیرممکن است.
ولادیمیر پوتین این حادثه را یک حمله تروریستی آشکار خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала