چگونه فریب سکه‌های تقلبی را نخوریم؟ + ویدئو

© Fotolia / Alexlukinخرید ۳۲ هزار سکه و ‌۶ هزار خودرو ‌توسط یک زن در ایران
خرید ۳۲ هزار سکه و ‌۶ هزار خودرو ‌توسط یک زن در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
سودجویی کلاهبردارن از فروش سکه‌های تقلبی در بازار.
به گزارش اسپوتنیک، مدت‌هاست که در فضای مجازی خبرهایی از سکه‌‌های تقلبی که حاکی از کلاهبرداری دیگر با فروش سکه‌های تقلبی می‌باشد منتشر می‌شود. برخی از کاربران با انتشار تصاویر و ویدئوهایی در صفحات اجتماعی سعی دارند سایرین را از این موضوع آگاه کنند تا طعمه این نمونه از کلاهبرداری‌ها نشوند.
پیش‌تر محمد کشتی آرای، کارشناس ارشد طلا و جواهر درباره روش‌های تشخیص سکه‌های اصل و تقلبی توضیحات ارائه داده بود. به گفته وی نحوه تشخیص سکه تقلبی از اصل برای افراد عادی مشکل است، ولی باید دانست که سکه‌هایی که توسط بانک مرکزی ضرب می‌شود دارای عیار هزار در ۹۰۰ است، در حالی سکه‌های تقلبی این عیار را ندارند، حتی در بعضی از مواقع سکه را با فلزاتی مانند مس و برنج درست می‌کنند و با لایه‌ای مانند طلا روی آن را می‌پوشانند که در واحدهای غیرمجاز به فروش می‌رسد و اینکه تشخصی سکه اصل از تقلبی توسط کارشناس متخصص صورت می‌گیرد.
از سوی دیگر بسته‌بندی سکه‌ها به ابتکار واحدها بوده و الزامی نیست که سکه حتما به صورت بسته‌بندی خرید و فروش شود، بنابراین اگر سکه باز باشد به صورت باز خرید و فروش می‌شود که در زمان باز بودن تشخیص تقلبی از اصل آن راحت‌تر است، حتی مردم می‌توانند با ذره‌بین سکه را نگاه کنند، چون نقاط ریز سکهِ اصل بر اساس اصول هندسی است ولی سکه‌های تقلبی خطوط نامنظم دارند.جدا از این باید از صرافی‌های مجاز اقدام به خرید سکه کرد، ضمن اینکه تشخیص سکه اصل از تقلبی، بدون بسته‌بندی آسان‌تر است، با این وجود اگر افراد خواهان خرید سکه بسته بندی هستند باید سکه را از جایی بخرند که اسم و آدرس واحد روی سکه ثبت شده باشد.
بدین ترتیب اگر خریدار سکه هستید مهمترین توصیه برای شما این است که آن را از واحدهای دارای جواز کسب خریداری کنید همچنین فاکتور رسمی واحد از فروشنده گرفته و آن را نزد خود نگه‌داری کنید، زیرا که در فاکتور تاریخ، آدرس، قیمت طلا و میزان وزن درج شده و می‌تواند مستندی مهم برای شما جهت حصول اطمینان از اصل بودن خریدتان باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала