سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران: زیرساخت‌های غنی‌سازی را تغییر نداده ایم

© Tasnim News Agencyبهروز کمالوندی
بهروز کمالوندی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد تهران بر خلاف ادعای آژانس بین المللی انرژی اتمی زیرساخت‌های غنی‌سازی را تغییر نداده است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرس تی وی اظهار داشت اخیرا آژانس مدعی شده است ما وضعیت زیرساخت‌ها برای غنی سازی را در تاسیسات فردو تغییر داده ایم تا غنی سازی ۶۰ درصد را انجام دهیم. آژانس اعلام کرده است ما این موضوع را اعلام نکرده ایم. ما به آژانس پاسخ داده ایم و اعلام کرده ایم که زیرساخت‌های غنی سازی را تغییر نداده ایم.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی در ابتدا و زمانی که برای بازدید آمد موارد زیادی بازدید انجام داد. آن‌ها اعلام کردند تغییراتی در زیرساخت‌ها انجام شده است. اما باید بگویم که زیرساخت‌ها تغییر نکرده است. هیچ تغییری ایجاد نشده است. ما به آن‌ها گفتیم که بازرس شما اشتباه اعلام کرده است، زیرا زیرساخت‌های غنی سازی تغییر نکرده بود. به نظرم آژانس به فوریت نظر ما را به خاطر منافع سیاسی برخی‌ها قبول نکرد. آن‌ها از ما درخواست توضیح کردند و ما به آن‌ها توضیح دادیم. آن‌ها همچنان از ما توضیح می‌خواهند و ما به این مسائل پاسخ می‌دهیم. ما این توضیحات را بر اساس موافقت نامه‌ای که با آژانس داشته ایم ارائه می‌دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала