تانک های "لئوپارد" از لهستان وارد اوکراین شدند

© Photo / U.S. Army/Markus Rauchenbergerتانک لئوپارد ـ 2
تانک لئوپارد ـ 2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
ماریوش بلاشژاک، وزیر دفاع ملی لهستان امروز جمعه اعلام کرد لهستان تانک های لئوپارد را به اوکراین فرستاده و آنها در حال حاضر در این کشور هستند.
به گزارش اسپوتنیک، وی در افتتاحیه نشست شورای امنیت ملی لهستان گفت: امروز لئوپاردهای لهستانی به اوکراین رسیده اند.
رهبری لهستان قبلا اعلام کرده بود که آماده است تا 14 دستگاه تانک لئوپارد 2 را در چارچوب ائتلاف بین المللی به اوکراین منتقل کند. پیش از آن این کشور حدود 250 تانک تی-72 را به اوکراین منتقل کرده بود.
Танк Leopard 2A4. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2023
فنلاند سه تانک لئوپارد 2 به اوکراین ارسال می کند
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لئوپارد- 2 توسط شرکت کراوس‌مافای وگمان در اوایل دهه ۱۹۷۰ برای ارتش آلمان غربی توسعه یافت. این تانک برای اولین بار در سال 1979 وارد خدمت شد و جایگزین لئوپارد- 1 تانک قبلی آلمانی‌ها شد. مدل‌های مختلفی از این تانک در نیروهای مسلح آلمان و دوازده کشور اروپایی دیگر و همچنین چندین کشور غیر اروپایی خدمت کرده‌ است. اولین جنگ واقعی این تانک به همراه ارتش آلمان در نبرد کوزوو بوده و همچنین به همراه نیروهای ایساف کانادایی و دانمارکی در افغانستان نیز به عملیات پرداخته‌ است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала