انگلیس تحریم ها علیه روسیه را گسترش داد + جزئیات

© Photo / Maurice انگلیس تحریم ها علیه روسیه را گسترش داد
 انگلیس تحریم ها علیه روسیه را گسترش داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
دولت انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور تحریم ها علیه روسیه را گسترش و 92 فرد و نهاد دیگر را در فهرست مربوطه قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس منظور ممنوعیت صادرات کالاهایی است که گفته می شود روسیه "در میدان جنگ از آنها استفاده کرده است".
در بیانیه مطبوعاتی منتشره آمده است: "صدها محصول شامل قطعات هواپیما، تجهیزات رادیویی و لوزم یدکی الکترونیکی که می تواند توسط مجتمع نظامی-صنعتی روسیه از جمله در تولید هواپیماهای بدون سرنشین استفاده شود، در فهرست تحریم ها قرار دارد".
لیست تحریم ها از جمله شامل افراد زیر است:
- الکساندر نواک معاون نخست وزیر ،
ماکسوت شادایف، وزیر توسعه دیجیتال،
الکسی دیومین، استاندار تولا
- ماکسیم لیکسوتوف معاون شهردار مسکو.
اقتصاد روسیه در برابر ضربه تحریم ها مقاومت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
داده نمایی
اقتصاد روسیه در برابر ضربه تحریم ها مقاومت کرد + داده نمایی
نمایندگان شرکت های بزرگ روسی نیز تحت تحریم قرار گرفتند. از جمله 20 نفر از مدیران گازپروم و آئروفلوت هستند، از جمله ویکتور زوبکوف، رئیس هیئت مدیره گازپروم النا بورمیستروا ، رئیس گازپروم اکسپورت، سرگئی الکساندروفسکی ، مدیر کل آئروفلوت ، و آندری. چیخانچین معاون اول او.
به گفته مقامات انگلیسی، 34 نفر دیگر با شرکت های روسی Almaz-Antey و Rostec مرتبط هستند. از جمله اولگ یوتوشنکو، مدیر اجرایی شرکت دولتی Rostec و آناتولی سردیوکوف، مدیر صنعتی شاخه هواپیماسازی این شرکت و وزیر دفاع سابق.
محدودیت ها همچنین اعضای هیئت مدیره و هیئت نظارت شرکت دولتی "روس اتم" (Rosatom) را در برگرفته است- برای مثال، رئیس اداره حقوقی دولتی رئیس جمهور، لاریسا بریچوا، به عنوان یکی از اعضای هیئت نظارت این شرکت دولتی ذکر شده است.
علاوه بر این، این لیست تحریم ها شامل ماتیاس وارنیگ مدیر اجرایی Nord Stream 2 AG، است. در لندن او را "دوست نزدیک" ولادیمیر پوتین می دانند.
چهار بانک روسی Uralsib، Zenit، MTS Bank و بانک "سنت پطرزبورگ" نیز تحریم شده اند . آنها متهم به داشتن ارتباط با دولت روسیه و بهره مندی از آن هستند.
به طور کلی، تعداد تحریم های اعمال شده از سوی لندن علیه روسیه از یک و نیم هزار فقره گذشته است.
طوری که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرده ، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است، اما این محدودیت ها همچنین ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. با این وجود، به گفته پوتین، در تضعیف ثبات مالی روسیه توفیق حاصل نشده و خود اروپا نیز به بن بست تحریم ها دچار شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала