اتحادیه اروپا هیچ مدرکی مبنی بر ارسال تسلیحات چین به روسیه ندارد

© Sputnik / Alex MacNaughtonبازنگری ارتباط با روسیه از طرف اتحادیه اروپا
بازنگری ارتباط با روسیه از طرف اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری در بروکسل گفت که اتحادیه اروپا هیچ مدرکی دال بر عرضه تسلیحات چین به روسیه ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، نبیل مسرالی، سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک نشست خبری در بروکسل گفت: اتحادیه اروپا هیچ مدرکی دال بر عرضه تسلیحات چین به روسیه ندارد، بروکسل از پکن می‌خواهد از هرگونه کمک نظامی به روسیه خودداری کند.
وی گفت: ما هیچ مدرک روشنی مبنی بر ارسال تسلیحات مرگبار چین به روسیه نداریم، اما از چین می خواهیم از هرگونه کمک نظامی به متجاوز خودداری کند.

مسرالی به یادآوری موضع اتحادیه اروپا پرداخت که عرضه سلاح به اوکراین قانونی است، زیرا این کشور "از حق قانونی دفاع" استفاده می کند. در عین حال، ارسال تسلیحات به روسیه، امری غیرقانونی است و اتحادیه اروپا بلافاصله به این امر واکنش نشان خواهد داد.

پیشتر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به پکن در مورد عواقب ارسال تسلیحات به مسکو هشدار داده بود.
بعدتر، وانگ ون بین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که این ایالات متحده است که به طور مداوم به میدان نبرد درگیری اوکراین تسلیحات می‌دهد و چین این کار را انجام نمی دهد و واشنگتن باید از انتشار اطلاعات نادرست و واگذاری مسئولیت به دیگران دست بردارد. همزمان، وانگ یی، رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، غرب را به استانداردهای دوگانه در موضوع ارسال تسلیحات چین به روسیه متهم کرد، زیرا خود غرب در حال تسلیح است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌های ادعایی کمک چین به منظور ارسال تسلیحات به روسیه، گفت که پکن قاطعانه این موضوع را رد کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала