اوکراینی هایی را که می خواهند به روسیه بروند، به زور به خدمت سربازی می فرستند

© Sputnik / Evgeny Kotenkoاوکراینی هایی که می خواهند به روسیه بروند، به زور به خدمت سربازی می فرستند
اوکراینی هایی که می خواهند به روسیه بروند، به زور به خدمت سربازی می فرستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2023
اشتراک
شهروندان اوکراینی در سن خدمت سربازی که می خواهند از طریق لتونی، لیتوانی، استونی به روسیه و همچنین از لهستان به قلمرو بلاروس بروند، بنا به درخواست کی یف به اجبار به اوکراین بازگردانده شده و در آنجا به زور در نیروهای مسلح این کشور بسیج می شوند.
به گزارش اسپوتنیک، یک فرد آگاه از وضعیت اوکراین ضمن اعلام این مطلب گفت:" طبق اطلاعات دریافتی از منابع اوکراینی، در حال حاضر، شهروندان مرد اوکراین در سن خدمت نظامی که به دلایل مختلف مایل به ترک لیتوانی، لتونی، استونی و رفتن به قلمرو فدراسیون روسیه و همچنین رفتن از لهستان به مقصد بلاروس هستند، با درخواست کی‌یف، در مرز بازداشت و به سفارت‌های اوکراین در پایتخت‌های این کشورها اسکورت شده و از آنجا به اوکراین فرستاده می‌شوند. آنها در آنجا تحت بسیج اجباری در نیروهای مسلح اوکراین قرار می‌گیرند. "
به گفته وی، مقامات کشورهای بالتیک و لهستان همچنین اوکراینی‌هایی را در گذرگاه‌های مرزی با روسیه و بلاروس تلاش می‌کنند وارد خاک اتحادیه اروپا شوند، بازداشت می‌کنند.
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
رسانه: حمایت نظامی آمریکا از اوکراین بی پایان نخواهد بود
اوکراینی های 18 تا 55 ساله که از فدراسیون روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا سفر می کنند نیز در نقاط مرزی بازداشت می شوند و برای اعزام بعدی به اوکراین به نمایندگی های دیپلماتیک اوکراین فرستاده می شوند. آنها دیگر نمی توانند به خاک روسیه برگردند.
در ابتدای سال 2023، کابینه وزیران اوکراین قوانین جدیدی را برای ثبت نام نظامی افراد مشمول خدمت سربازی، سربازان وظیفه و نیروهای ذخیره تصویب کرد. طبق یکی از بندهای فرمان شماره 1487، نمایندگی های دیپلماتیک باید "بازگشت" افراد مشمول خدمت سربازی و نیروهای ذخیره به اوکراین را در صورت اعلام بسیج عمومی و در زمان جنگ "تسهیل" کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала