پیام روشن است: به روسیه حمله کردید و روسیه این حمله را دفع خواهد کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию
Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
اشتراک
کارشناسان از کشورهای مختلف نظرات خود در مورد موضوعات اصلی سخنرانی ولادیمیر پوتین را در اختیار اسپوتنیک قرار دادند.
اسپوتنیک نظارت کارشناسان سیاسی، نظامی و فعالان علمی که در مصاحبه با این آژانس در خصوص موضوعات اصلی پیام رئیس جمهور روسیه به مجالس فدرال نظر خود را بیان کرده اند، را منتشر نمود.
ویل ویمر معاون سابق وزارت دفاع آلمان در نظر خود که در اختیار اسپوتنیک قرار داده، با اشاره به مشخص بودن سیگنال به غرب که در سخنرانی به اشاره شد، دیدگاه مثبتی نشست به سخرانی ولادیمر پوتین دارد.

وی تاکید کرد: " پیام روشن است: به روسیه حمله کردید و روسیه این حمله را دفع خواهد کرد. همانطور که این کار را به دفعات در تاریخ صورت داده است".

وی خاطرنشان کرد: "این سخنرانی کاملا در مفهوم خودکفا بود و هیچ چیز مشترکی با سفر بایدن و نه با اطلاعیه چین نداشت. آنطور که می توان از ارزیابی های در پایان در مورد مسائل تسلیحات هسته ای قضاوت کرد، در برای غرب بسته نشده است. دشمن مشخص می باشد: آمریکا است".
Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
گزارش و تحلیل
درس های اقتصادی در سخنرانی پوتین
مسلم شایتو کارشناس عربی به نوبه خود مطمئن است که خروج روسیه از پیمان استارت نو پیامی برای غرب می باشد.
وی در مصاحبه یا اسپوتنیک اظهار کرد: "پوتین به وضوح برای تمام دنیا روشن کرد که ظرفیت هسته ای و فنی روسیه در بالاترین سطح قرار دارد. هدف از این پیام – کاهش هرگونه روحیات متخاصمانه بر علیه مسکو می باشد که ما در کنفرانس های اخیر امنیتی شاهد آن هستیم".
ژو ژون همکار علمی ارشد انستیتو تحقیقات مالی چونیان دانشگاه ملی چین در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد که ناتو و در راس آن ایالات متحده آمریکا امروز نه تنها بشکل هدفمند و با ارسال تسلیحات به اوکراین مزاحم گفتگوی صلح می شوند، بلکه با تلاش برای تضعیف روسیه، سعی در مهار چین می کنند.

وی خاطرنشان کرد: "ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بلافاصله دلایل درگیری بین روسیه و اوکراین را توضیح دادروسیه عملیات ویژه نظامی را بدلیل گسترش ناتو و ایالات متحده در شرق و نیز تحریک های صورت گرفته توسط اوکراین، آغاز کرد".

این کارشناس یادآوری کرد که در مسئله درگیری در اوکراین، چین همواره بر حل و فصل صلح آمیز پافشاری کرده و به هر شکل طرفین را به گفتگو و مذاکره دعوت کرده استاین در حالیست که گفتگو تنها زمانی ممکن خواهد بود که غرب ارسال تسلیحات و آموزش سربازان اوکراینی را متوقف نماید.
Ежегодное послание президента РФ Федеральному Собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
پوتین: روسیه مشارکت خود در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک را تعلیق می کند
سینان گوزالتان کارشناس سیاسی همچنین تایید کرد که روسیه آماده است تا پاسخی همسان و قاطعی را در صورت افزایش تنش نظامی از جانب غرب را بدهد. از جمله این امر مربوط به مسئله استفاده از اسلحه هسته ای توسط غرب می باشد. رئیس جمهور به وضوح بیان کرد که روسی چنین اقدام تحریک آمیزی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.
وی گفت: "واشنگتن اقدامات تحریک آمیز خود علیه روسیه را با استفاده از لهستان و مولداوی ادامه می دهد و در این بین همانطور که همه می دانند حمایت تسلیحاتی و مالی از کیف ادامه پیدا می کند".
این کارشناس افزود: "روسیه درک می کند که اگر کوچکترین قدمی را رو به عقب بردارد، این می تواند همانند شرایطی که در آخرین سالهای 1980 و 1990 در شوروی صورت می گرفت. به همین دلیل روسیه به مقابله با فشار غرب و دفع چنگ های آنها ادامه خواهد داد. همزمان با سخنرانی رئیس جمهور روسیه، چین نیز اطلاعیه ای را صادر کرد و در آن آمریکا را به دمیدن در آتش جنگ متهم کرد. این اطلاعیه به شکل منطقی سخنرانی پوتین را تکمیل کرد. کم کم مناسبات بین روسیه و چین به شکل متوازن پیش خواهد رفت".
همچنین مسائل مربوط به بدتر شدن شرایط اقتصاده ای در کشورهای غرب نیز مورد تاکید قرار گرفت. تونی کوین سفیر سابق اتریش در لهستان در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که غرب تا کنون خودش را در مرکز نظم جهانی اقتصادی می داند، این در حالیست که در واقع به این شکل نیست.
وی بیان کرد: "روسیه به راحتی بواسطه منابع خود، روابط اعتماد محور و در حال رشد اقتصادی با جنوب جهان و نیز ظرفیت های موثر جایگزینی محصولات وارداتی از پس تحریم ها بر خواهد آمد. آمریکا و اروپا هر روز بیش از پیش از نظر اقتصادی ناتوان تر می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала