والودین دلایل توقف مشارکت در معاهده "استارت نو" را نام برد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Государственной Думы России Вячеслав Володин
Председатель Государственной Думы России Вячеслав Володин - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
اشتراک
رئیس دومای دولتی روسیه گفت، وضعیتی که دوما، تعلیق مشارکت روسیه در این پیمان را بررسی می کند، نتیجه سیاست خارجی ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک، "ویاچسلاو والودین" رئیس دومای روسیه، در کانال تلگرامی خود نوشت:" امروز دومای دولتی ابتکار ولادیمیر پوتین مبنی بر تعلیق مشارکتمان در پیمان بین روسیه و ایالات متحده برای کاهش و محدود کردن تسلیحات تهاجمی استراتژیک توسط روسیه را بررسی خواهد کرد. وضعیت کنونی نتیجه سیاست خارجی واشنگتن است".
به گفته وی، ایالات متحده با توقف تعهدات خود و رد پیشنهادهای روسیه در مورد مسائل امنیتی جهانی، "معماری ثبات بین المللی را از بین برد" و همچنین جهان را در "وضعیت درگیری و چالش" فرو برد.
والودین ادامه داد: "در مسائل امنیتی کشور و شهروندان، گفتگو با روسیه به "زبان اولتیماتوم" غیرقابل قبول است".
ولودین همچنین خاطرنشان کرد که اعضای کنگره آمریکا باید از شرایط به وجود آمده به دلیل اشتباهات جو بایدن رئیس جمهور این کشور، و همچنین پیامدهای احتمالی آن آگاه باشند.
لازم به یادآوری است، دیروز ولادیمیر پوتین رویس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به مجمع فدرال این کشور، از توقف و تعلیق مشارکت کشورش در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک خبر داد.
تصمیم برای تعلیق مشارکت روسیه در معاهده "استارت نو" توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در پیامی به مجمع فدرال اعلام شد. وی با بیان اینکه تغییرات بسیار دیر شده است، تصریح کرد: "علاوه بر آمریکا، قدرت های هسته ای دیگری نیز در ناتو حضور دارند". رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: "قبل از ادامه کار بر روی توافق، لازم است بدانیم که زرادخانه آنها چگونه مورد توجه قرار خواهد گرفت".
بر اساس لایحه ارائه شده به دومای دولتی، مشارکت روسیه در این پیمان به حالت تعلیق درآمده و تصمیم برای از سرگیری مشارکت روسیه در این معاهده توسط رئیس جمهور روسیه اتخاذ خواهد شد. همچنین اشاره شده است که این قانون از روز انتشار رسمی لازم الاجرا خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала