همکاری‌های فرهنگی ایران و روسیه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش می یابد

ایران و روسیه
ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
اشتراک
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران تأکید کرد: "تمایل داریم ایران و روسیه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نیز همکاری داشته باشند".
ب گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، "محمد مهدی ایمانی‌پور"، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در جریان سفر خود به روسیه با پریماکوف، رئیس آژانس همکاری‌های بین‌المللی فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار که با حضور کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه انجام شد، ایمانی‌پور گفت: "دولت ایران بر توسعه روابط میان همسایگان تاکید دارد و خوشبختانه سطح روابط میان ایران و روسیه در مرتبه بالایی قرار دارد."
وی ابراز امیدواری کرد تبادل هیأت‌های فرهنگی بین ایران و روسیه گسترش یابد و زمینه اجرایی شدن توافقات فراهم شود.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران با تأکید بر اینکه بر همکاری‌های فرهنگی، علمی و هنری دو کشور در سطح دوجانبه علاقه‌مند هستیم، اظهار داشت: "تمایل داریم ایران و روسیه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نیز همکاری داشته باشند".
وی در این زمینه پیشنهادهایی را به طرف روس مطرح کرد.
کاظم جلالی، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز با تبیین روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، توسعه روابط فرهنگی را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ایران و روسیه ذکر کرد و گفت: "حضور دانشجویان ایرانی در روسیه می‌تواند پلی برای توسعه روابط باشد و مسیر را برای همکاری‌ها هموار کند".
وی همچنین، توسعه سطح تعاملات فرهنگی ایران و روسیه در سپهر منطقه‌ای و بین‌المللی را مهم و ضروری خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала