نماینده روسیه در سازمان ملل: انگیزه خرابکاری در نورداستریم واضح است

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان گفت که انگیزه، عامل و روش ارتکاب خرابکاری در "نورد استریم" بدون تردید "واضح و مشخص" است. وی از جامعه بین الملل خواست با عاملان این اقدامات برخورد قانونی شود.
به گزارش اسپوتنیک، "واسیلی نبنزیا" نماینده روسیه در سازمان ملل در این نشست گفت:" در مورد انفجار نورد استریم نه انگیزه جنایت، نه عامل آن و نه نحوه ارتکاب جنایت، مورد تردید نیستند. این موضوع حتی واضح تر از "تفنگی" است که همه کارآگاهان آمریکایی رویای یافتن آن در فیلم های پرفروش هالیوود را در سر می پرورانند".
او اضافه کرد:" با وجود چنین شواهدی، حتی یک وکیل نیز متعهد به دفاع از همکاران آمریکایی ما نمی شود و هیچ تردیدی در رأی هیئت منصفه وجود نخواهد داشت".
نبنزیا در ادامه افزود:" واقعیت این است که در 8 فوریه، به لطف روزنامه‌نگار تحقیقاتی مشهور آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، "سیمور هرش"، متوجه شدیم که چگونه ایالات متحده با همکاری نروژ یکی از متحدان خود در ناتو دست به این اقدام زده است. بر اساس حقایق و شهادت شاهدان، او به طور قانع کننده ای ثابت می کند که غواصان آمریکایی در طول رزمایش ناتو Baltops در تابستان 2022 مواد منفجره را در زیر خطوط لوله نورد استریم نصب کرده و سه ماه بعد در 26 سپتامبر این مواد توسط نروژی ها فعال شدند".
وی تاکید کرد:" یعنی اکنون ما با احتمال بسیار بالا نه تنها می دانیم که چه کسی، بلکه می دانیم چگونه خط لوله گاز ما منفجر شده است".
نماینده روسیه در سازمان ملل در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به لزوم مجازات همه طرفهای درگیر در این موضوع گفت:" تنها در صورتی می توانیم از عصر هرج و مرج و آسیب های احتمالی به بشریت عبور کنیم، که مسببین و عاملان این گونه اقدامات مشخص شده و براساس قوانین بین المللی به سزای اعمال خود برسند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала