رویترز: اکوادور شروع به استفاده از کوکائین برای ساخت بتن کرد

اکوادور
اکوادور  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
اشتراک
در اکوادور، شروع به اضافه کردن کوکائین به بتن کردند تا مواد مخدر غیرقانونی مصادره شده از قاچاقچیان مواد مخدر که فضای ذخیره سازی کافی در انبارها برایش وجود ندارد، به نوعی در دسترس نباشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، وزن مواد مخدر کشف شده در اکوادور در سال 2021 میلادی از 210 تن فراتر رفت. این رقم دو برابر بیشتر از سال گذشته خود بود. در سال 2020 بیش از 130 تن انواع مواد مخدر در این کشور کشف و ضبط شد و 27 انبار نیروی های انتظامی که تا زمان امحاء در آن نگهداری می شدد، سرریز شده بود.
پابلو رامیرز رئیس اداره مواد مخدر اکوادور گفت که سوزاندن یک تن کوکائین حدود 12 ساعت طول می کشد، در حالی که همین میزان ماده مخدر را با استفاده از روش "کپسوله سازی" می توان در کمتر از ساعت از بین برد.
روش "کپسوله سازی" شامل خرد کردن بلوک های کوکائین همراه با سایر مواد زائد و افزودن پودر حاصل به سیمان همراه با ماسه و آب است.
رامیرز گفت: این روش ارزان‌تر بوده و زمان کمتری را برای از بین بردن مواد مخدر می گیرد. همچنین تاثیرات منفی کمتری بر محیط زیست می گذارد".
خاطرنشان می شود که در آینده نزدیک برنامه ریزی شده است که حدود 83 تن کوکائین را خرد و در بتن مخلوط کرده و مواد حاصل را می توان در ساخت و ساز ساختمان ها و بنا های مختلف استفاده کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала