دومای روسیه قانون تعلیق مشارکت در معاهده "استارت نو" را تصویب کرد

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر دومای روسیه، دوما روسیه
دومای روسیه، دوما روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
اشتراک
دومای دولتی روسیه لایحه پیشنهادی از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در مورد تعلیق مشارکت روسیه در معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت نو) را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در متن یادداشت توضیحی لایحه که توسط دومای روسیه انتشار یافت، آمده است:" پیش‌نویس قانون فدرال مقرر می‌دارد که روسیه مشارکت خود در معاهده میان این کشور و ایالات متحده آمریکا در مورد اقدامات برای کاهش سلاح‌های تهاجمی استراتژیک را که در 8 آوریل 2010 در پراگ امضا شد، به حالت تعلیق درآورد".
همچنین در متن این سند آمده است که، این قانون پس از انتشار رسمی لازم الاجرا می شود. همچنین خاطرنشان شده است که تصمیم در مورد ازسرگیری مشارکت روسیه در این معاهده توسط رئیس جمهور این کشور اتخاذ خواهد شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه در پیامی به مجمع فدرال اعلام کرد که روسیه مشارکت در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک روسیه و آمریکا را تعلیق می‌کند و تاکید کرد که این کشور از این معاهده خارج نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد که قبل از بازگشت به بحث در مورد این معاهده، "باید در مورد کشورهای مدعی مانند فرانسه و بریتانیا که پتانسیل حمله ترکیبی را دارند و همچنین زرادخانه های استراتژیک آنها نیز صحبت کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала