بیانیه وزارت خارجه روسیه در خصوص توقف مشارکت مسکو در قرارداد "استارت نو"

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Барак Обама и президент России Дмитрий Медведев на подписании Договора о мерах по дальнейшему сокращению и ограничению стратегических наступательных вооружений (СНВ), 2010 год
Президент США Барак Обама и президент России Дмитрий Медведев на подписании Договора о мерах по дальнейшему сокращению и ограничению стратегических наступательных вооружений (СНВ), 2010 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که دلایلی وجود دارد که بر مبنای آن اعلام کنیم که سیاست ایالات متحده آمریکا در راستای ضربه زدن به امنیت ملی روسیه می باشد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه با انتشار بیانیه ای به موضوع توقف مشارکت مسکو در قرارداد "استارت نو" پرداخت و سیاست واشنگتن را در راستای ضربه زدن به امنیت ملی کشور نامید.
Ежегодное послание президента РФ Федеральному Собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
پوتین: روسیه مشارکت خود در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک را تعلیق می کند
در بیانیه این دستگاه دیپلماسی روسیه آمده است: "دلایلی وجود دارند که بر مبنای آن اعلام کنیم که سیاست ایالات متحده آمریکا در راستای ضربه زدن به امنیت ملی روسیه می باشد".
در سند منتشر شده در سایت این وزارتخانه آمده است: "تعامل با ایالات متحده آمریکا و در مجموع با غرب در حالت عادی دیگز امکان پذیر نمی باشد- چه در زمینه اصولی و چه در رابطه با حوزه کنترل تسلیحات".
دستگاه سیاست خارجی فدراسیون روسیه با تاکید بر اینکه توقف مشارکت در این قرارداد به معنای خروج از آن نمی باشد، تصریح کرد: "تصمیم توقف قرارداد قابل بازگشت می باشد، برای این مهم لازم است که در واشنگتن اراده سیاسی خود را به نمایش بگذارند".
این نهاد دولتی همچنین تاکید کرد که فدراسیون روسیه به رعایت محدودیت های کمی بر تسلیحات در قالب این قرارداد ادامه خواهد داد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در انتها خاطرنشان کرد: "مسکو از ایالات متحده آمریکا می خواهد که از اقداماتی که می توانند مزاحم از سرگیری اجرای استارت نو در صورتی که شرایط لازم برای این امر ایجاد گردند، نشود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала