بورل به تصمیم روسیه در مورد پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک پاسخ داد

CC BY 4.0 / Pietro Naj-Oleari / جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا
جوزپ بورل هماهنگ کننده سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
اشتراک
جوزپ بورل، دیپلمات اتحادیه اروپا گفت: "تصمیم روسیه برای تعلیق مشارکت در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک، سیستم امنیت بین المللی را نابود می کند.
به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه پس از گفتگو با وزیر خارجه اوکراین و دبیرکل ناتو در بروکسل گفت:" تصمیمی که روسیه در مورد پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک گرفت، سیستم امنیت بین المللی ایجاد شده پس از جنگ سرد را نابود می کند. پس از این تصمیم باید به فکر اقدامات جدیدی در امنیت بین المللی باشیم".
خاطر نشان می شود، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه در پیامی به مجمع فدرال اعلام کرد که روسیه مشارکت خود در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک روسیه و آمریکا را به حالت تعلیق در می اورد. وی تاکید کرد که این کشور از این معاهده خارج نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد که قبل از بازگشت به بحث در مورد این پیمان، باید درک کنیم که کشورهایی مانند فرانسه و بریتانیا مدعی چه چیزی بوده و چگونه باید با زرادخانه استراتژیک آنها برخورد شود.
Ежегодное послание президента РФ Федеральному Собранию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
پوتین: روسیه مشارکت خود در پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک را تعلیق می کند
توافقنامه ای میان روسیه و ایالات متحده در مورد اقداماتی برای کاهش و محدود کردن تسلیحات تهاجمی استراتژیک در 8 آوریل 2010 در پراگ جمهوری چک امضا شد. این پیمان جایگزین قرارداد سال 1991 شد و پس از لازم‌الاجرا شدن، جایگزین معاهده کاهش حملات استراتژیک در سال 2002 شد. در 3 فوریه 2021، مسکو و واشنگتن یادداشت هایی در مورد تکمیل رویه های داخلی برای لازم الاجرا شدن تمدید پنج ساله معاهده، مبادله کردند.
پیش از این، ایالات متحده اجرای این پیمان را برای منافع خود در حوزه امنیت ملی مهم خوانده و امیدوار بود که بحث این موضوع با روسیه، مسکو را از بحران پیرامون اوکراین جدا کند.
ناتو نیز همچنین اعلام کرد که این پیمان به ثبات بین المللی کمک خواهد کرد و از روسیه خواست تا به تعهدات خود تحت این معاهده عمل کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала