واکنش روسیه به تصمیم هلند برای کاهش تعداد دیپلمات های این کشور

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو تصمیم هلند برای کاهش تعداد دیپلمات‌های روسیه و تعطیلی نمایندگی تجاری روسیه را اقدامی غیردوستانه با هدف تخریب روابط می‌داند و به آن پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، هلند پیشتر تصمیم گرفت تعداد دیپلمات های روس در این کشور را محدود کند و حدود ده کارمند سفارت روسیه باید این کشور را ترک کنند. علاوه بر این، هلند تصمیم به تعطیلی نمایندگی تجاری روسیه در آمستردام گرفت.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای در این مورد اعلام کرد:" ما تصمیم وزارت امور خارجه هلند برای کاهش شدید تعداد کارکنان سفارت روسیه در لاهه و تعلیق فعالیت‌های نمایندگی تجاری روسیه در آمستردام را اقدام غیردوستانه دیگری با هدف تخریب بیشتر روابط روسیه و هلند می‌دانیم".
این وزارتخانه خاطرنشان کرد که رایزنی‌های دشواری برای حدود یک سال به منظور ایجاد شرایط لازم برای عملکرد نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه، تحت تأثیر اخراج‌هایی که هلند در مارس 2022 آغاز کرد، برگزار شد.
در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است:" با این حال، زمانی که اختلافات تقریباً به طور کامل برطرف شد، هلند روند مذاکرات را مختل کرد، ظاهراً این موضوع با دستورالعمل‌هایی از سوی خارج از این کشورهدایت می‌شد".
در بیانیه این وزارتخانه تاکید می شود:" تصمیم آمستردام برای تعلیق فعالیت‌های نمایندگی تجاری روسیه در هلند منجر به برچیده شدن پایه‌های همکاری تجاری و اقتصادی می‌شود که سال‌ها بین کشورهای ما وجود داشته است."
در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه می آید:" مسکو، قاطعانه هرگونه تلاش لاهه برای توجیه اقدامات مخرب خود با جعل غیرواقعی درباره روسیه در شرایط اوکراین را رد می کند".
وزارت اور خارجه روسیه تاکید می کند:" لاهه باید درک کند که روابط دوجانبه ما که در حال حاضر به شدت با مشکلاتی مواجه شده است، دستخوش یک اصلاح اساسی خواهد شد. مسئولیت کامل تخریب روابط روسیه و هلند بر عهده طرف هلندی است. البته اقدامات تلافی جویانه اجتناب ناپذیری از سوی ما به دنبال خواهد داشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала