لندن، تعدادی از قضات، مقامات ایرانی و فرماندهان سپاه را تحریم کرد

© Sputnik / Aleksey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر توقف ارسال محمولات پستی از بریتانیا به ایران !
توقف ارسال محمولات پستی از بریتانیا به ایران ! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
اشتراک
دولت انگلیس فهرست تحریم های خود علیه ایران را گسترش داده و هشت نام دیگر را به آن اضافه کرده است. نسخه به روز شده این سند روز دوشنبه در وب سایت وزارت خارجه بریتانیا قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، در لیست سیاه، 8 نفر شامل رؤسای سه دادگاه انقلاب اسلامی در شهرهای کرج، مشهد و اصفهان، سرلشکر پاسدار "محمدتقی اسانلو" و دو جانشین فرمانده سپاه در استان سیستان و بلوچستان حضور دارند. همچنین محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و حسن اصغری فرماندار سنندج نیز مورد تحریم های لندن قرار گرفته اند.
با اعلام وزارت امور خارجه بریتانیا، دلیل اعمال محدودیت ها علیه این افراد آن عنوان شده است که آنها "حامی، مشوق و یا درگیر نقض جدی حق زندگی، حق شکنجه نشدن و حق محاکمه عادلانه" بوده اند. همچنین، به گفته وزارت خارجه بریتانیا، افراد در لیست سیاه با توجه به "سرکوب اعتراضات اخیر در ایران، از جمله حق زندگی، حق آزادی بیان و آزادی تجمع"، در "نقض جدی حقوق بشر" دست دارند.
افرادی که به فهرست تحریم‌ های امروز اضافه شده‌ اند، مشمول مسدود شدن دارایی‌ ها و ممنوعیت سفر می‌ شوند. این افراد از سوی وزارت خارجه انگلیس رسانه ای شده و عبارتند از:
موسی آصف الحسینی ، رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب کرج،
هادی منصوری، رئیس شعبه چهارم دادگاه انقلاب مشهد،
مرتضی براتی، رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان،
محمدتقی اسانلو، فرمانده نیروی زمینی سپاه،
پرویز آبسالان جانشین فرماندهی سپاه سیستان و بلوچستان،
امان الله گرشاسبی جانشین فرمانده کل سپاه استان سیستان و بلوچستان،
محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان،
حسن عسگری، فرماندار سنندج.
روز دوشنبه در اتحادیه اروپا نیز از اعمال تحریم ها علیه ایران خبر دادند. اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهایی در ایران که اتحادیه آن‌ها را در "سرکوب اعتراضات" در این کشور دخیل می‌داند، گسترش داد.
از اواسط شهریور ماه، تظاهرات گسترده ای در ایران در ارتباط با کشته شدن مهسا امینی زن جوان ایرانی پس از بازداشت توسط پلیس "گشت ارشاد"، در جریان است. زنان ایرانی شروع به انتشار گسترده ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی کردند که در آن موهای خود را کوتاه و حجاب را به آتش می کشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала