اولیانوف: رسانه ها درصدد تحت تاثیر قرار دادن سفر آتی گروسی به تهران هستند

© Photo / IRNAمیخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین المللی در وین معتقد است، "رسانه‌های خارجی می‌خواهند پیش از جلسه بعدی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اوضاع پیرامون مسئله هسته ای ایران را گرم نگه دارند".
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر بلومبرگ به نقل از دو منبع دیپلماتیک ناشناس گزارش داده بود که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته وجود اورانیوم 84 درصدی غنی شده در ایران را کشف کردند که برای ساخت سلاح هسته ای کافی است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت:" ایران گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تهران به غنی‌سازی 84 درصدی اورانیوم رسیده است را تحریف واقعیت می‌داند".
میخائیل اولیانوف در این مورد تاکید کرد:" متأسفانه مواردی مانند درز اطلاعات حساس به رسانه ها غیر معمول نیست. این عمدتاً به دلایل سیاسی قابل درک برای پیچیده کردن اوضاع پیرامون ایران و برنامه هسته ای آن انجام می شود. بنابراین اکنون، منابع بلومبرگ تصمیم گرفتند در آستانه نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اوضاع را گرم کنند. یا شاید علاوه بر این، کنسل کردن برنامه های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران در دستور کارشان است. رافائل گروسی بارها اهمیت چنین سفری را اعلام کرده است".
به گفته اولیانوف، منابع آژانس موضع ریاکارانه شرکت کنندگان غربی در مذاکرات وین را نشان می دهد، زیرا اگر توافق هسته ای احیا شود، مشکل غنی سازی اورانیوم خود به خود از بین خواهد رفت و تهران به سادگی قادر به غنی سازی بالاتر از سطح 3.67٪ نخواهد بود، همانطور که تا زمانی که ایالات متحده از توافق برجام در سال 2018 خارج نشده بود، وجود داشت".
وی اضافه کرد:" جای تعجب است که، با وجود این، همکاران غربی به طور خستگی ناپذیر و علنا ​​نگرانی های خود را در مورد گسترش برنامه هسته ای ایران تکرار می کنند. موضوع را می توان به صورت مسالمت آمیز، دیپلماتیک، بدون نمایش، تهدید و باج خواهی غیرضروری حل کرد. بنابراین نگرانی هایی که آنها مطرح می کنند، شبیه اشک تمساح است".
وی در پایان گفت: "بنابراین، در نتیجه گیری عجله نخواهیم کرد، بلکه منتظر یک مطالعه حرفه ای و بی طرفانه توسط کارشناسان هستیم".
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
کمالوندی: تاکنون اقدام به غنی سازی بالای 60 درصد نکرده‌ایم
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала