نخست وزیر سوئد: خواهان پیوستن همزمان با فنلاند به ناتو هستیم

© AFP 2023 / Henrik Montgomery/TT News Agency Премьер-министр Швеции Ульф Кристерссон
Премьер-министр Швеции Ульф Кристерссон - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
اشتراک
نخست وزیر سوئد گفت، پیسوتن کشورش به ناتو به همراه فنلاند را گامی صحیح از نقطه نظر امنیت اروپا می داند.
به گزارش اسپوتنیک، "اولف کریسترسون" نخست وزیر سوئد در مصاحبه ای که روز یکشنبه در روزنامه بریتانیایی "فایننشال تایمز" منتشر شد، بیان کرد:" ما این روند را با فنلاند آغاز کردیم، آن را با هم انجام دادیم و می‌خواهیم این پروسه را با هم تکمیل کنیم. من فکر می کنم که خودداری ترکیه از تصویب درخواست ما، برای سوئد، منطقه ما، ناتو، و توانایی سوئد و فنلاند برای تامین امنیت در پس زمینه جنگ در همسایگی بد خواهد بود".
به گفته کریسترسون، بسیاری از رهبران اتحادیه اروپا و ناتو از ورود همزمان استکهلم و هلسینکی به ناتو حمایت می کنند.
وی اضافه کرد:" همکاری نظامی بسیار نزدیک بین سوئد و فنلاند، حتی قبل از پیوستن به ناتو وجود داشته است. مسلما اگر این دو کشور از هم جدا شوند، مشکلات بسیاری به وجود می آید. ما در منطقه خود از توانایی هایی بهره مند هستیم، که به نفع تمام کشورهای ناتو از جمله ترکیه خواهند بود".
کریسترسسون ابراز امیدواری کرد که درخواست سوئد برای عضویت در ناتو در نشست سران این اتحاد در ماه ژوئیه در ویلنیوس به تصویب برسد.
نخست وزیر سوئد خاطرنشان کرد که استکهلم تمامی شروط ارائه شده از سوی ترکیه برای پیوستن به این ائتلاف از جمله فاصله گرفتن از شورشیان کرد، لغو تحریم صادرات تسلیحات ترکیه و متعهد شدن به مبارزه با تروریسم را برآورده کرده است. به عقیده وی، آخرین گام در 2 مارس برداشته خواهد شد، زمانی که دولت سوئد در مورد قوانین جدید ضد تروریسم تصمیم گیری خواهد کرد. او در پایان گفت: "این یک قانون بزرگ است که ما در واقع باید قانون اساسی خود را از اول ژانویه تغییر می‌دادیم تا بتوانیم آن را برای بررسی قرار دهیم".
در ماه مه 2022، فنلاند و سوئد برای پیوستن به ائتلاف آتلانتیک شمالی درخواست دادند، اما آنکارا روند ورود آنها را مسدود کرد و از آنها خواست که سازمان های کردی را تروریستی اعلام کنند و افرادی را که متهم به تروریسم یا مشارکت در کودتا در ترکیه در سال 2016 هستند استرداد کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала