گزارش و تحلیل

خاجی: حمله "رژیم صهیونیستی" به سوریه، خوی تجاوزگرانه این رژیم است

© Photo / IRNAحمله به مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه
حمله به مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
اشتراک
مایا تیسافی، مدیرکل حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه سوئیس با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفنگو کرد.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران در دیدار مایا تیسافی، مدیرکل حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه سوئیس با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی دیدار، آخرین تحولات مرتبط با وضعیت سوریه پس از زلزله اخیر، وضعیت شکننده انسانی در این کشور و روند تحولات سیاسی سوریه و همچنین تحولات یمن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
خاجی ضمن ابراز تاسف از زلزله اخیر در سوریه، خواستار همکاری بیشتر جامعه جهانی در ارسال کمک های انسان دوستانه به سوریه شد. وی همچنین تصریح نمود، در حالی که مردم سوریه همچنان تلاش می کنند عزیزان خود را از زیر آورها بیرون آورند، حمله ی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی این کشور نشان دهنده خوی تجاوزگرانه این رژیم است.
خاجی در رابطه با یمن نیز ضمن اشاره به بحران انسانی در این کشور، بر لزوم لغو فوری محاصره انسانی و اقتصادی یمن و همچنین برقراری آتش بس تاکید کرد.
حمله اسرائیل به حومه پایتخت سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
وزارت خارجه روسیه حملات اسرائیل به دمشق و حاشیه آنرا محکوم کرد
همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات رژیم صهیونیستی علیه اهدافی در دمشق و حومه آن از جمله برخی ساختمان‌های مسکونی را که‌ منجر به شهادت‌ و زخمی شدن جمعی از شهروندان بی‌گناه سوری گردید، به شدت محکوم کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توالی حملات جدید رژیم صهیونیستی و حملات گروهک تروریستی داعش علیه ملت سوریه، پیوند و هماهنگی این دو موجودیت تروریستی را پیوندی طبیعی و ذاتی خواند که در شرایط مواجهه ملت سوریه با آثار زلزله ویرانگر دو هفته قبل، در صدد تشدید آلام و رنج و مصیبت مردم این کشور هستند.
کنعانی سکوت کشورهای غربی نسبت به نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه از سوی رژیم متجاوز صهیونیستی را شرم‌آور خواند و از جامعه جهانی و نهادهای مسئول بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست واکنش فوری، جدی و مؤثری نسبت به تجاوزات رژیم تروریستی صهیونیستی علیه یک عضو سازمان ملل متحد داشته باشند.
روز گذشته نیز سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، جنایت وحشیانه گروهک تروریستی داعش در حومه شهر حمص سوریه که به شهادت بیش از ۵۰ نفر از مردم بیگناه و نیروهای نظامی سوریه منجر گردید را به شدت محکوم کرد.
کنعانی ضمن تسلیت به دولت و ملت دوست و برادر سوریه، از خداوند برای ارواح جانباختگان، مغفرت الهی و برای بازماندگان و خانواده‌های داغدیده صبر و شکیبائی مسئلت نمود.
تخریب بازرار قدیمی در زلزله سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
تخریب یک مرکز فرهنگی و آموزشی در دمشق در نتیجه حملات جنگنده های اسرائیلی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر ضرورت حمایت‌های مؤثر بین‌المللی از مبارزه دولت سوریه با باقیمانده‌های گروهک داعش و سایر گروهکهای شناخته شده تروریستی، یادآوری کرد؛ دولت امریکا به عنوان یکی از پدیدآورندگان و حامیان گروهک تروریستی داعش و دولتی که دارای حضور نظامی غیرقانونی در قسمتی از اراضی سوریه هست، در تداوم جنایات این گروهک و ادامه ناامنی‌ها در سوریه شریک است.
کنعانی تاکید نمود؛ سیاست‌ها و رویکردهای جاری رژیم آمریکا، حاکی از استمرار استانداردهای دوگانه این رژیم در برخورد با موضوعات بین‌المللی از جمله مبارزه با تروریسم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала