اخراج هیات اسرائیلی از نشست اتحادیه آفریقا در اتیوپی

CC BY-SA 3.0 / Maria Dyveke Styve / African Union conference center and office complex (AUCC) in Addis Ababa, AU's new HQ inaugerated at the 18th AU summit 23 – 30 January 2012Конференц-центр и офисный комплекс Африканского союза в Аддис-Абебе, Эфиопия
Конференц-центр и офисный комплекс Африканского союза в Аддис-Абебе, Эфиопия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2023
اشتراک
یک منبع اعلام کرد که دیپلماتهای اسرائیلی حق شرکت در این نشست را نداشته اند و به همین دلیل از محل برگزاری آن اخراج شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، منبعی در هیات یکی از کشورهای عربی اعلام کرد که دیپلمات های اسرائیلی که نگهبانان اتحادیه آفریقا آنها را از سالن بیرون کرد، اجازه حضور در نشست این اتحادیه را نداشته اند.
نشست سران اتحادیه آفریقا که روسای دولتهای اکثر کشورهای آفریقایی برای شرکت در آن به شهر آدیسابابا آمده اند، روز شنبه در اتیوپی آغاز گردید.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на VIII Международном научно-экспертном форуме Примаковские чтения - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2023
واکنش لاوروف به اظهارنظرها درباره "تضعیف منافع اتحادیه اروپا در آفریقا توسط روسیه"
روزنامه Times of Israel به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که هیات این کشور از مراسم افتتاحیه اتحادیه آفریقا در اتیوپی اخراج شده است.
منبع خبرگزاری اعلام کرد: "نگهبانان سه دیپلمات اسرائیلی را از سالنی که در آن مراسم افتتاحیه نشست سران در حال برگزاری بود، بیرون راند. هیچکس نمی دانست که چرا و چگونه این افراد به آنجا وارد شده اند. ایشان این حق را نداشتند که در آنجا حضور داشته باشند. علیه این اقدام ایشان برخی اعضای این سازمان موضع گیری نمودند".
سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل که روزنامه Times of Israel سخنانش را منتقل کرده است، اعلام کرد که در کشور به شکل جدی نسبت به این قضیه برخورد می کنند و بشکل خاص الجزیره و آفریقای جنوبی را در این خصوص متهم نمود.
شایان ذکر است که وزارت امور خارجه الجزایر سال گذشته خبر از لغو عضویت اسرائیل در این سازمان بعنوان ناظر را داده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала