- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

استفاده نیروهای مسلح اوکراین از مواد سمی در نزدیکی اوگلیدار+ عکس

© AFP 2023 / Ihor TkachovСолдаты 18-й отдельной армейской авиационной бригады ВСУ загружают боеприпасы в кузов грузовика на востоке Украины
Солдаты 18-й отдельной армейской авиационной бригады ВСУ загружают боеприпасы в кузов грузовика на востоке Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2023
اشتراک
نظامیان رژیم کی یف از مهمات حاوی ماده سمی در نزدیکی اوگلیدار استفاده کردند.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از منبعی از ارتش روسیه، نظامیان رژیم کی یف مهمات حاوی ماده سمی ناشناخته را بر روی مواضع نیروهای متفقین در نزدیکی روستای اوروژاینویه و ولیکایا نووسیولوفکا پرتاب کردند.
این منبع خبر داد که صبح روز 16 فوریه، دو فروند بالگرد تهاجمی دشمن بر فراز مواضع نیروهای روسیه در نزدیکی اوگلیدار ظاهر شدند. یکی از بالگردها بلافاصله سرنگون شد، دیگری موفق شد مواضع ما را بمباران و مهمات شیمیایی پرتاب کند.
دو رزمنده که در منطقه آسیب دیده پرتابه منفجر شده بودند دچار سوختگی ریه شدند.
وی افزود: علاوه براین، آنها تمام علائم مسمومیت ، استفراغ و تحریک غشاهای مخاطی را دارند.
بقایای مهمات و گلوله منفجر شده از بالگرد ساقط شده برای بررسی و شناسایی مواد سمی ارسال شد.
اسپوتنیک عکس هایی از مهمات شیمیایی مورد استفاده را در اختیار دارد.
در ششم فوریه، رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک ، دنیس پوشیلین، خبر داد که کی یف از سلاح های شیمیایی استفاده می کند. ارتش اوکراین سلاح های شیمیایی را از هواپیماهای بدون سرنشین در مناطقی که واحدهای نیروهای مسلح روسیه در آن قرار دارند، رها می کند. تا آن زمان گزارش هایی از نظامیان در طی سه هفته در مورد چنین حملاتی دریافت شده بود.
تحقيقاتی در مورد استفاده از سلاح های شيميائی توسط نيروهای مسلح اوکراين آغاز شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала