ایجاد امنیت در بازار دارویی ایران

© Photo / IRNAدارو
دارو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2023
اشتراک
رئیس سازمان غذا و دارو جمهوری اسلامی ایران گفت: کمبودهای دارویی در زمینه آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و مسکن‌ها که در ماه‌های اخیر در داروخانه‌ها یافت نمی‌شد، اکنون برطرف شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، سید حیدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مصرف آنتی‌بیوتیک با کمک داروسازان بالینی و بیمارستانی و بخشی از طریق اقتصادی، منطقی‌تر شد و با اصلاح الگو در یکی از بیمارستان‌ها ماهیانه یک میلیارد تومان هزینه‌های غیرمنطقی مرتبط با دارو و تجهیزات کاهش یافت.
وی اظهارداشت: با توجه به کمبودهای دارویی که از ابتدای سال در ایران به‌ وجود آمد، سازمان غذا و دارو جمهوری اسلامی ایران برای ۱۷ مورد مجوز واردات صادر کرد و به فوریت ظرفیت تولید شرکت‌های دارویی افزایش یافت و علاوه بر واردات، سعی داریم کمبودهای دارویی را تا پایان سال تا درصد زیادی برطرف کنیم.
محمدی تصریح کرد: اکنون ۱۰۰ قلم کمبود دارو در ایران وجود دارد که با رفع مشکل نقدینگی‌ به‌ زودی برطرف می‌شود و در ماه‌های اخیر با همکاری داروسازان در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها و سرم‌ها، امنیت در بازار دارویی ایجاد شده است.
به گفته معاون وزیر بهداشت ایران، دی ماه امسال ۲۱ میلیون عدد سرم در ایران تولید شد و در نسخه الکترونیک بخش بیمه‌ای، سرم بیشترین قلمی بود که توسط پزشکان تجویز شده بود و از مردم می‌خواهیم منطقی سرم مصرف کنند و پزشکان نیز زیاد تجویز نکنند زیرا سرم خاصیت درمانی چندانی ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала