اعتراض ژاپن به کره شمالی به دلیل پرتاب موشک

© AFP 2023 / Mandel NGANژاپن از اعزام نیروی دریایی به غرب آسیا منصرف نشده است
ژاپن از اعزام نیروی دریایی به غرب آسیا منصرف نشده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2023
اشتراک
ژاپن اعتراض شدید خود را به کره شمالی پس از پرتاب موشک اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی ان اچ کی با استناد به وزارت دفاع ژاپن خبر داد که موشک شلیک شده توسط کره شمالی احتمالا متعلق به کلاس موشک های بالستیک قاره پیما است.
به نوبه خود، کیودو نیوز به نقل از وزارت دفاع ژاپن خبر داد: در رابطه با آزمایش موشکی، دولت ژاپن اعتراض شدیدی را از طریق کانال های دیپلماتیک در پکن به کره شمالی تسلیم کرد.
کیودو نیوز همچنین خبر داد که هیچ اطلاعاتی در مورد آسیب به هواپیماها و کشتی های پس از پرتاب موشک کره شمالی وجود ندارد.
موشک شلیک شده توسط کره شمالی به مدت 66 دقیقه در آسمان بود، 900 کیلومتر با حداکثر ارتفاع پرواز 5.7 هزار کیلومتر پرواز کرد.
فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن گفت: یک موشک بالستیک پرتاب شده توسط کره شمالی ظاهراً در داخل منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمده است.
رئیس دولت ژاپن گفت: کره شمالی یک موشک بالستیک پرتاب کرد که در منطقه انحصاری اقتصادی در غرب جزیره هوکایدو سقوط کرد.
این پخش توسط شبکه تلویزیونی ان اچ کی انجام شد.
هشداری درباره پرتاب احتمالی موشک در ساعت 17:25 به وقت محلی (11:25 به وقت مسکو) صادر شد. سقوط احتمالی در ساعت 18:30 به وقت محلی (12:30 به وقت مسکو) گزارش شد. از هواپیماها و شناورهای دریایی خواسته می شود اطلاعات را پیگیری کرده و در صورت ریزش قطعات بدون نزدیک شدن به آنها به سازمان امنیت دریایی گزارش دهند.
در ارتباط با پرتاب موشک، ستاد بحران در دفتر نخست وزیر ژاپن با حضور وزرای کلیدی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала